معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از فضاهای آموزشی با راه اندازی کانون های ورزشی بهره برده می شود از کارآفرینی جدید برای معلمان تربیت بدنی مدارس خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به کانون های ورزشی درون مدرسه ای اظهار داشت: تا پایان سال 94 بیش از 11 هزار کانون راه اندازی شد که چشم انداز و سقف ما راه اندازی 15 هزار کانون ورزشی است و این مسئله را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه در سند تحول مدرسه، کانون فعالیت های اجتماعی و فرهنگی محله قرار دارد، افزود: موضوع کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای را در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده و مدرسه را کانون فعالیت محله قرار می دهیم. هرچند که در کشور 105 هزار مدرسه داریم اما از آنجا که برخی مدارس امکانات لازم را برای پوشش دهی ندارند ،تعدادی مدارس خاص با امکانات مناسب را به عنوان مدارس مرکزی انتخاب کرده و آنها را کانون ورزشی قلمداد می کنیم، به عنوان مثال مدارس دو شیفت نمی توانند به عنوان کانون ورزشی درنظر گرفته شوند.

حمیدی با بیان اینکه ساعات تربیت بدنی مدارس هرچند مفید هستند اما دانش آموزان به فعالیت های حرکتی بیشتری نیاز دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه اطراف مدارس را آپارتمان‌های مسکونی احاطه کرده است، در نظر داریم تا در ساعات غیر رسمی و پنجشنبه و جمعه ها ، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بچه‌ها برای ورزش به مدرسه بیایند و آزادانه ورزش و تفریح کنند و با این طرح علاوه بر بهره مندی مناسب از فضای مدرسه برای دبیران تربیت بدنی هم کارآفرینی کرده ایم.

وی درباره کار معلمان در این کانون ها عنوان کرد: برای این طرح از معلمان تربیت بدنی استفاده می شود چرا که آنها بعد از تعطیلی مدارس می توانند در این کانون ها مشغول شوند و این طرح در ایجاد کارآفرینی برای آنها بسیار موثر و کمک کننده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان می توانند به جای رفتن به کوچه و خیابان های تنگ و سالن های ورزشی که ممکن است از محل سکونت آنها فاصله داشته باشد، به مدرسه کانون محله (کانون های غیررسمی دولتی) خود روند و برای شیفت عصر که مدرسه تعطیل است، ثبت نام کنند. این مدارس محلی هم مورد اعتماد خانواده ها است و هم به آنها اطمینان می دهد که فرزندشان در محیطی ایمن و به دور از آسیب و خطری، زیر نظر معلمان حاذق و متعهد به ورزش و تفریح می پردازند.

وی افزود: راه اندازی کانون های ورزشی و ثبت نام دانش آموزان باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان ،فراهم شدن پشتوانه و زمینه ای مناسب برای تیم های مدرسه ای و استانی و کشوری می شود.

حمیدی با تأکید بر اینکه حق الزحمه عوامل اجرایی کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای مجزا در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای کانون‌های ورزشی اعتبار تزریق کردیم و در سال 95 هم این کار ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار