مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری با بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی کرمان جزو مناطق اولیه شهر بوده است، گفت: این بافت از معابر و گذرهای استاندارد و قابل تردد خودروهای امدادرسان برخوردار نیست و معابر آن عمدتا زیر چهار متر عرض دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهندس محمدرضا عسکری با اشاره به ریزدانگی بافت فرسوده، تصریح کرد: در یک منطقه وسیع از بافت فرسوده تک واحدهای 70- 80 متری عمدتا با سازه خشت و گلی و بعضا تیرآهنی با 30- 40 سال قدمت و بدون شناژ و امکانات امنیتی سازه‌ای وجود دارد که مالکان آنها راضی به بهسازی و تخریب آنها نیستند.

وی افزود: معابر مذکور کم عرض و مارپیچ بوده و اکثرا شیب نامنظم دارند که در زمان بارندگی با مشکل تجمع آب و عدم خدمت رسانی از سوی شهرداری مواجه می‌شوند.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با تاکید بر اینکه نفوذپذیری به بافت فرسوده و خدمات رسانی به آن از جمله آسفالت بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، خاطرنشان کرد: در صورت بهسازی بافت فرسوده، كوچه‌هاي تنگ و باريك و ساختمان‌هاي بي كيفيت و مخروبه آن به بافت استانداردي تبديل مي‌شود كه در آن ضوابط شهرسازي و مقررات ملي ساختمان و الزامات پدافند غيرعامل رعايت شده است

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بافت ، فرسوده ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار