فتح اللهی: انباشت آموزه‌ها و تجارب یکی از منابع مهم دانش سازمانی است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: کتاب مستندنگاری نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران به منظور استفاده از آموزه‌ها و تجارب سازمانی منتشر شد.

عباداله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: این کتاب با هدف مستندنگاری مجموعه تجارب سازمان نوسازی شهر تهران، در حوزه نوسازی شهری و بر مبنای اسناد و اطلاعات موجود و در دسترس، تدوین شده است و بازه زمانی سال 1347 تا پایان نیمه اول سال 1393 را در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: در تدوین کتاب علاوه بر منابع مکتوب، مصاحبه با مدیران سابق و فعلی سازمان در خصوص رویکردها و اقدامات مختلف نیز مد نظر بوده و حاصل این گفتگو به شکل مدرن در بخش مربوطه ارائه شده است.

فتح اللهی افزود: بی تردید مستندسازی این تحولات و اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از تکرار امور تحمیل هزینه‌های اضافی، با فراهم سازی بستر انتقال تجربه و تولید دانش، شرایط بهتری را برای تصمیم گیری و نیل به افق‌های توسعه رقم می‌زند، ضمن آنکه اسناد و گزارش‌های حاصل از مستندنگاری، منابع ارزشمندی برای سایر پژوهش‌های مربوطه فراهم کرده و می‌تواند محل مراجعه پژوهشگران، اساتید و دانشجویان باشد.

به گفته وی، این کتاب موارد مهمی از جمله پروژه نواب، طرح ویژه نوسازی خیابان امام علی (ع) طرح‌های منظر شهری محلات دارای بافت فرسوده و همچنین مجموعه فعالیت‌های سازمان در بخش پژوهش و توسعه، مورد بررسی قرار گرفته و توجه به تجارب سایر کشورها نیز برای درک بهتر ابعاد مختلف موضوع، دور از ذهن نمانده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با اهتمام بر پژوهش و تصمیم گیری‌ها و تدابیر مبتنی بر یافته‌های دانشی، شیوه‌های کارآمدتری را در نوسازی شهر به کار گرفته است، گفت: یکی از منابع مهم دانش سازمانی، انباشت آموزه‌ها تجارب حاصل از فعالیت‌ها بوده و ضرورت و اهمیت بهره گیری از منابع ذکر شده توجه به بحث مستندنگاری را در فرآیند اقدامات در طول حیات سازمان در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار