اگر در حین عملیات احداث مترو، آسیبی به بنایی وارد شود، برخورد جدی خواهیم داشت.

نوش‌دارو پس  از مرگ سهراب
فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان  در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای عملیات ساخت ایستگاه‌های خط "یک" مترو و پیامدهای ناشی از آن گفت: 8 سال پیش احداث خط یک مترو آغاز شد. ابتدا مخالف انجام این کار بودم اما وقتی شروع به ساخت مترو کردند قرار شد تحت نظارت ما این کار را انجام دهند و اگر در حین عملیات آسیبی به بنایی وارد شود، برخورد جدی خواهیم داشت.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر دو سال است که مسئولان در حال ساخت ایستگاه‌های دروازه دولت و چهارباغ هستند و مشکلی تا به حال به این  دو اثر وارد نشده است.

گفتنی است؛ چند ماهی، اخباری مبنی بر ردشدن خط یک مترو از بناهای تاریخی اصفهان صدای اهالی شهر را درآورده است.  متروی اصفهان طبق آنچه شهردار این شهر می‌گوید، یکی از قدیمی‌ترین و البته جنجالی‌ترین پروژه‌های ساخت مترو در کشور به شمار می‌آید که بهره‌برداریِ فقط یک فاز آن، حدود 14 سال طول کشید.

گذر مترو از چهارباغ عباسی که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌، یکی از موانعی بود که باعث شد عملیات آن با تاخیر به نتیجه برسد. آن زمان (1381) با این‌که مدیر وقت میراث فرهنگی اصفهان، می‌گفت؛ مخالفت خود را با عبور مترو از چهارباغ عباسی، حد فاصل میدان دروازه دولت تا سی‌وسه پل، در مکاتبات و جلسات مختلف به مقامات ارشد استان، استاندار و مقامات مسوول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرده و مسیر دیگری را موازی چهارباغ عباسی پیشنهاد داده، اما سازمان‌های نظام مهندسی اصفهان و قطار شهری اصفهان و حومه، عبور مترو از چهارباغ عباسی را تایید کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار