رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از 15 صندوق پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری استفاده کرده‌ایم.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های خارج از صندوق برای ارزیابی طرح ها‌ی دانش بنیان حتی بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم، در ارزیابی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از 17 کارگزار بخش خصوصی و 15 صندوق پژوهش و فناوری که در کنار پارک‌های علم و فناوری هستند بهره می‌بریم اما با این وجود ادعا نمی کنیم که کار کارشناسی صندوق مطلوب بوده است. 

وی تصریح کرد: در اعطای تسهیلات صندوق بحث کشش بازار محصول شرکت با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل عوامل فنی، مالی‌، اقتصادی و سیستمی می‌شود. این نکات در بررسی طرح‌های شرکت‌ها لحاظ می‌شود تا در ادامه صندوق مجبور نباشد با شرکتی که تسهیلات صندوق را دریافت می‌کند اما توان فروش محصول خود را نداشته باشد و توانایی بازپرداخت تسهیلات را صندوق کسب نکرده باشد برخورد قضایی کند.
 
سلطانی عنوان کرد: صندوق به طرح‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات اعطا می‌کند که دارای فناوری برتر و اقتصادی باشند و فرآیند آنها در صندوق بررسی شده باشد، طرح هایی که به صندوق ارائه می شود اول به لحاظ کشش بازار، سپس به لحاظ فنی و در نهایت از نظر مالی بررسی می‌شوند. 

وی تاکید کرد: پس از اینکه شرکت‌ها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و صلاحیت دانش بنیان بودن آنها احراز شد به طور رسمی به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند‌. سپس به شرکت‌ها اعلام می‌شود که طرح‌های خود را برای دریافت تسهیلات به صندوق ارائه کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار