رئیس صندوق نو‌آوری و شکوفایی از راه اندازی یک شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایرانیان مقیم خارج به انواع فناوری‌های خارجی دسترسی دارند و بهتر است در راستای توسعه کشور از سوی آن‌ها اقداماتی در کشور صورت گیرد بنابراین ایرانیان مقیم خارج می‌توانند با دانشجویان ایرانی مقیم، یک شرکت دانش‌بنیان در داخل کشور راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور مهم‌ترین عامل سرمایه گذاری خارجی به شمار می‌روند و بسیاری از آنها تمایل دارند که با صندوق نو‌آوری و شکوفایی همکاری کنند و طرح ارائه دهند. 

سلطانی بیان کرد: وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که سرمایه داخلی پاسخگوی نیازهای کشور نیست و این موضوع در توسعه تکنولوژی بیشتر خود را نشان می‌دهد و به دلیل ریسک و سرمایه گذاری بالای حوزه تکنولوژی، سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج امری ضروری به شمار می رود.

 رئیس صندوق نو‌آوری و شکوفایی عنوان کرد: قطعا نیاز به سرمایه‌های خارج از کشور وجود دارد و در بررسی‌های انجام شده نقش سرمایه گذاری‌های خارجی در کشورهایی که در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته‌اند قابل ملاحظه است. 

سلطانی خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور از ما درخواست کرده‌اند که مشکلات اداری آن‌ها را بر طرف کنیم تا راحت‌تر سرمایه گذاری کنند، پیشنهاد ما  این است که با کمک چند هم‌استانی مقیم خارج یک یا دو شرکت خصوصی دانش‌بنیان در همان استان راه‌اندازی کنند طرح‌های خود را به مرحله‌ی اجرا برسانند تا صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت‌ها حمایت کند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار