امام جمعه موقت مشهد با بیان اصول چندگانه در انتخاب اصلح، ولایتمداری و استکبار ستیزی را مهمترین اصول انتخاب نمایندگان مجلس برشمرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه موقت مشهدمقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مجلس خانه ملت است و خانه یک فرد و یا یک حزب نیست،‌ تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی تجلی گاه عزت ملی است و می‌تواند عزت اسلامی و ملی را به دنیا نشان دهد یعنی می‌تواند به دنیا نشان دهد که این ملت برابر شیطان و قدرت‌ها شکست ناپذیر است.

حجت السلام محد باقر فرزانه تصریح کرد: مجلس تامین کننده منافع عمومی است و می‌تواند کشور را به حرکت در بیاورد و به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذار حرکت مسئولان و از سوی دیگر حافظ امنیت ملی و سد محکمی برابر تعرض دشمنان است.

وی با بیان اینکه باید نمایندگانی انتخاب شوند که بتوانند این نقش‌ها را ایفا کنند،‌ افزود: اینکه مجلس بخواهد این جایگاه را در واقعیت جامعه داشته باشد به نمایندگانی وابسته است که مردم انتخاب می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: اگر بخواهید مجلسی دارای این جایگاه و نقش داشته باشید باید چندین اصل را در انتخاب افراد مد نظر قرار دهید.

حجت الاسلام فرزانه به مرور اصول فوق پرداخت و افزود: اصل نخست ولایت مداری و تدین و وابستگی به معارف اهل بیت و فقاهت است، اصل دوم استکبارستیزی است که شعار نیست، اصل سوم دفاع از مظلومان است.

وی به تلاش برای محو نابودی صهیونیسم اشاره و تاکید کرد: آزادی فلسطین و حمایت از محرومان اصل چهارم و پنجم نمایندگی مجلس است.

امام جمعه موقت مشهد حل مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای ریشه کن کردن فقر و فساد را اصول ششم و هفتم نمایندگی عنوان و تصریح کرد: تلاش برای استقلال کشور و اجتناب از اشرافی گری و زرق و برق اصول هشتم و نهم ورود به مجلس است و اصل دهم توجه به جایگاه و نقش مردم می باشد.

حجت السلام فرزانه درباره نقش و جایگاه مردم گفت: مردم اصل هستند و نظام برای مردم است، 7 اسفند کسانی را که با توجه به این اصول که در رفتار امام و رهبری تجلی دارد انتخاب کنید و به مجلس بفرستید که رسانه‌های جمعی دنیا که این مجلس را به تصویر می‌کشند بر پیشانی آن مرگ بر آمریکا نوشته شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه برترین نقش در نظام را رهبری و امامت نظام دارد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی مجموعه ای از اجزای ریز و درشت است که هر کدام از این اجزا جایگاه و اهمیت خودش را دارد و به مقدار نقشی که در تحقق اهداف ایفا می‌کند حائز اهمیت است.

وی گفت: آنچه اسلامیت نظام را حفظ می‌کند و تصمیمات اساسی را می‌گیرد و سیاست‌های اصولی را اعلام می‌کند جایگاه رهبری است، طبیعی است مجلسی که این رهبری را در شرایط خاصی انتخاب می‌کند نیز دارای جایگاه خاصی باید باشد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ویژگی های مکتب تشیع به عنوان راه زندگی بشریت اشاره کرد و گفت: احساس مسئولیت اجتماعی محور تشیع است و نمونه این احساس مسئولیت واقعه عاشوراست.

حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه انقلاب آفرینی و رهبر سازی و قبضه کردن انرژی های بیکران انسانها و هدایت آن به سمت اهداف انسانی دومین ویژگی تشیع است،‌ افزود: نمونه کامل این خصیصه تشیع انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه تشیع از وحدت امت اسلامی حراست کرده است، گفت: حضرت علی(ع) رهبر این مکتب،‌ نمونه اعلای فردی است که برای وحدت تلاش کرده است.

امام جمعه موقت مشهد مقدس همچنین ولایت مداری و ولایت محوری را ویژگی دیگر تشیع برشمرد و تصریح کرد: برترین مصداق دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) است که حتی زندگی ساده این بانو نیز برای ما قابل تصور نیست و اگر ایشان نبود چیزی به نام امامت و ولایت در اختیار ما نبود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.