نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: افرادی را باید برای نمایندگی مجلس انتخاب کنید که برخوردار از علم مدیریت، تدبیر و ایمان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرگاران جوان از مشهد،آیت الله واعظ طبسی در همایش تقدیر از برگزیدگان حوزه علمیه خراسان که با حضور جمعی از علما، استادان و طلاب نخبه و برگزیده حوزه علمیه با اشاره به سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درباره مجلس شورای اسلامی و ویژگیهای نمایندگان، به تبیین مولفه های نماینده اصلح پرداخت و افزود: نگذارید مجلس قانون گذاری جمهوری اسلامی به صورتی اداره شود که افراد بر اثر فشار حرکت های انحرافی، مجبور به تصویب مواردی شوند که مورد رضای خداوند متعال نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چنین خواستار حضور فعال اقشار مختلف مردم در انتخابات شد و عنوان کرد: همه باید در انتخابات شرکت کنند، چراکه این امر مایه کوری چشم دشمنان اسلام و مسلمانان خواهد بود.

وی در بخش دیگری به تبیین نقش علم در مقابله با خرافات و انحرافات پرداخت و گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما خرافات، توهمات و تخیلات رو به افزایش است. چراکه جهان و انسان امروز در زمینه مسائل معنوی احساس کمبود می کند، خودش را همواره منزوی می بیند و چیزی برای تکیه گاه ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه ایمان به انسان معنویت می بخشد، افزود: ایمان تکیه انسان ها را به خدای متعال روز به روز افزون می کند. بر این اساس اگر علم در خدمت ایمان نباشد و ایمان نیز نتواند امید و عشقِ در خور او را فراهم کند، هیچ کدام به رسالت اصلی خود عمل نکرده اند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به شبهاتی که دشمنان با استفاده از ابزار و شیوه های نوین مطرح می کنند، تاکید کرد: مسئولیت حوزه علمیه در برابر این شبهات و سوالات، هم چون مسئولیت ما در برابر تعرض دشمن، باید بسیار قوی، محکم، استوار و مستمر باشد.

آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر اینکه امروز ما مورد تهدید دشمن هستیم، گفت: آنچه امروز ما با آن مواجه هستیم یک مبارزه، تعرض و تعدی به افکار ملت و جامعه ما و حرکتی برای استحاله فکری در نسل جوان است.

وی نقش حوزه علمیه را در مقابله با این تهدید محوری دانست و تاکید کرد: جوانان فعال در حوزه علمیه بهترین افرادی هستند که می توانند با کسب اطلاعات بیشتر، در این عرصه مشغول به مبارزه شوند. البته همه مردم ما که افراد سلحشور، شجاع، صریح، پاک و پاکیزه ای هستند، غصه می خورند و به قدر توانشان از دین دفاع می کنند. ولی ما به دفاع علمی، منطقی و دارای استمرار نیازمندیم.

آیت الله واعظ طبسی هم چنین از طلاب حوزه علمیه خواست که نسبت به مسائل مبتلابه عمل فعالانه داشته باشند و انتقادات و پیشنهاداتشان را در راستای رفع مشکلات بیان کنند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گزارش مدیر اجرایی حوزه علمیه، از مدیران، استادان و طلاب حوزه علمیه خراسان تشکر و تاکید کرد: رسانه ها و نهادهایی هم چون صدا و سیما باید نسبت به تبیین این پیشرفت ها و حوزه ای که برخوردار از علم، ایمان، امید و عشق به مبارزه و مقاومت در برابر دشمنن است، احساس مسئولیت کنند.

پیش از سخنان آیت الله واعظ طبسی، حجت الاسلام و المسلمین فرجام؛ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارشی درباره پیشرفت های حوزه علمیه خراسان پرداخت و گفت: در سال تحصیلی گذشته هزارو 227 نفر از حدود 9 هزار طلبه سطوح چهارگانه حوزه علمیه خراسان موفق به کسب معدل بالای 18 شدند.

در پایان این مراسم نیز از اساتید و طلاب برتر خانم و آقای حوزه علمیه خراسان در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تقدیر شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: انتخابات ، حوزه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.