کارگردان نمایش «مش رحیم و ببر» از دید پیشکسوتان به تئاتر کودک و نوجوان و داستان اثر خود گفت.

رضا بهرامی کارگردان نمایش «مش رحیم و ببر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد سادگی یک مردی است که ببر خود را رها می‌کند و از اهالی آن شهر می‌پرسد که کارش درست بوده یا خیر؟ در واقع در طول نمایش متوجه می‌شویم مرد داستان از روی سادگی خود تمام اتفاقات خود را پیش می‌برد.
 
وی با بیان اینکه این نمایش در تالار هنر هم روی صحنه رفته بود، اظهار داشت: زمانی که این نمایش در تالار هنر روی صحنه رفته بود مصادف با فاجعه منا شد که بخاطر تعطیلی‌ها آن طور که می‌خواستیم مورد استقبال واقع نشد.
 
وی در راستای شیوه اجرایی اثر خود اظهار داشت: در اجرای  قبلی موسیقی به صورت زنده بود اما در این اجرا بخاطر مشکلات مالی، ضبط شده آن پخش می‌شود و از سبک‌هایی چون روحوضی که متناسب با بخش‌های آئینی و سنتی است، بکار برده شده است.
 
بهرامی در رابطه با دغدغه خود و بخش‌های مختلف تئاتر اظهار داشت: تقریبا می‌توان گفت روحوضی بخش‌های بیشتر تئاتری را همانند بازی در تئاتر خیابانی، کودک و نوجوان و بزرگسالان را تجربه داشته‌ام. حتی نمایش‌های کافه‌ای را هم به اجرا برده‌ام و خود را هیچ وقت  معطوف به تئاترشهر ندیده‌ام.

کارگردان «مش رحیم و ببر» با اشاره به اینکه متاسفانه تئاتر کودک و نوجوانان را پیشکسوتان خاله بازی می‌نامند، مطرح کرد: اگر پیشکسوتان در این عرصه به این بخش از تئاتر اهمیت بدهند شاید تئاتر کودک و نوجوان جایگاه بیشتری داشت زیرا که مهم‌ترین قسمت و جایگاه در هر کشوری کودکان آنها هستند و می‌توان آنها را آن طور که می‌بایست با مسائل آشنا کرد.
 
گفتنی است؛ نمایش «مش رحیم و ببر» به کارگردانی رضا بهرامی در تالار محراب روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار