مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک جریان جوهری تبدیل شود، گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی باید به طور اساسی در جوهره تمام اقداماتی که انجام می‌شود، قرار ‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حامد مانی‌فر افزود: اغلب شهرداری‌ها تعدادی سازمان زیر مجموعه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سازمان‌های آرامستان‌ها، عمران و شهرسازی و زیباسازی و دیگر سازمان‌ها اشاره کرد، البته برخی از این سازمان‌ها جنبه فرابخشی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه به عنوان نمونه، سازمان زیباسازی نمی‌تواند هم‌عرض دیگر سازمان‌ها قرار گیرد، ادامه داد: این یک جریان جوهری است، به این معنی که هر شخصی در هر حوزه‌ای تصمیم به انجام اقدامی داشته باشد باید به موضوع زیبایی توجه کند چراکه تمام اقداماتی که انجام می‌شود، باید زیبا باشد.

مانی‌فر با بیان اینکه بحث زیباسازی در چند سطح بالاتر از دیگر سازمان‌ها قرار می‌گیرد، اضافه کرد: به عنوان مثال سازمان عمران و شهرسازی نمی‌تواند نسبت به احداث یک پل اقدام کرده و به اتمام برساند و پس آن سازمان زیباسازی در صدد اصلاح زیباسازی آن باشد بلکه این اقدام باید قبل از احداث پل صورت گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی باید به یک جریان جوهری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان برنامه‌هایی متعددی تهیه و در موازات آن برنامه‌هایی برای اقتصاد مقاومتی تدوین کرد بلکه موضوع اقتصاد مقاومتی باید به طور اساسی در جوهره تمام اقداماتی که انجام می‌شود، قرار ‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی، کارگروه‌های متعددی در ذیل خود دارد، ادامه داد: برای اینکه بخواهیم از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی استفاده کنیم باید به وظایف محوله در حوزه‌های مربوط به خود واقف و متعهد بوده و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید از ایجاد نهادهای جدید پرهیز کرده و از ظرفیت نهادهای موجود استفاده کنیم، گفت: در بیشتر کارگروه‌ها به وظایف ذاتی کارگروه‌ها پرداخته نمی‌شود بلکه تنها به چیزهایی که مردم مطالبه می‌کنند، توجه کرده و به موضوعات کیفی آن طور که باید پرداخته نمی‌شود.

مانی‌فر یادآور شد: در صورت نیاز باید در کنار شرح وظایف قبلی وظایف دیگری را برای کارگروه‌ها تدوین کرد چراکه کارگروه‌ها مبانی قانون‌گذاری و زیرمجموعه‌های استانی محسوب شده و تمام تصمیماتی که در کارگروه‌ها گرفته می‌شود به شورای برنامه‌ریزی ارسال می‌شود.

این مسئول با تأکید بر داشتن برنامه استراتژیک، پیشنهاد کرد: دست کم باید مکلف باشیم برای حرکت‌ها و اقدامات کوتاه‌مدت و ضربتی تعدادی موضوع و پروژه را برای سال 95 تصویب و نسبت به انجام آن اقدام کنیم به طوری که موضوع اقتصاد مقاومتی در جوهره آن دیده شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.