مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: طی روز گذشته 73 مأموریت امدادی در عرصه‌های مختلف حوادث تصادفی و غیرتصادفی در استان از سوی کارکنان و امدادگران این مرکز انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛پیمان نامدار افزود : در این ماموریت ها  به 67 نفر از شهروندان استان قزوین خدماتی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مأموریت‌های انجام گرفته در حوزه حوادث غیرتصادفی 61 مورد اعزام به محل صورت گرفته و به حادثه دیدگان خدمات امدادی و فوریت پزشکی ارائه شده است، افزود: تنها در این بخش به 14 بیمار قلبی، دو نفر تنفسی، 7 مورد مصدوم در حوادث ناشی از سقوط، 6 مورد مسمومیت و 34 مورد سایر حوادث خدماتی ارائه و بیماران و حادثه دیدگان از سوی امدادگران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین مورد مداوا و یا به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین بیان کرد:‌ در حوزه مسمومیت 4 نفر از شهروندان به وسیله گاز co ناشی از سوخت گاز طبیعی در منزل مسموم شده بودند که با اعزام سریع امدادگران، دو نفر از آنان در محل مورد مداوا و دو نفر دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

نامدار ادامه داد: در مجموع خدمات امدادی در حوادث غیرتصادفی، 40 نفر در محل مورد مداوا قرار گرفته و 17 نفر به مراکز درمانی در سطح استان قزوین طی روز گذشته انتقال یافته‌اند.

این مسئول به تصادفات در روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در حوادث ناشی از تصادفات شهری و جاده‌ای نیز امدادگران مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به 12 مورد حادثه اعزام شدند که در این حوادث 6 نفر به بیمارستان‌های شهرهای این استان انتقال و چهار نفر نیز در محل تصادف مورد مداوا قرار گرفتند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اضافه کرد: در تماس‌های مردمی برای اعزام نیروهای این مرکز به محل حادثه طی روز گذشته متأسفانه 5 نفر از شهروندان به علت کاهش هوشیاری و شدت جراحات وارده سقوط از ارتفاع در سطح این استان پیش از رسیدن امدادگران در محل جان باختند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.