کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی مشتمل بر بیش از 4 میلیون نسخه کتاب با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس در مراسم افتتاح کتابخانه دیجیتال با بیان اینکه کتابخانه دیجتالی با شعار «هرخانه، یک کتابخانه رضوی» راه اندازی شده است، گفت: در این کتابخانه 3 میلیون و 500 هزار کتاب الکترونیکی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

محمد هادی زاهدی با بیان اینکه هفت میلیون و 500 هزار منبع شامل کتاب، سند و روزنامه در این کتابخانه قرار داده شده است، افزود: در مجموع 803 میلیون فریم اطلاعات با حجم 450 ترابایت به کاربران این کتابخانه ارائه می شود.

وی سامانه تحویل منبع، دستنامه پژوهشی، پرسش از کتابدار، کتابخانه دیجیتال همراه و مجموعه های موضوعی ویژه اهل بیت(ع)، امام رضا(ع)، اسلام و آستان قدس رضوی را از ویژگی های برجسته این کتابخانه برشمرد.

در این مراسم همچنین اولین نسخه چاپ شده برگ هایی از صفحات قرآن کریم به خط بایسنغر میرزا موسوم به «قرآن بایسنغری» به نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی تقدیم شد.

مدیر عامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به ارائه توضیحاتی درباره قرآن بایسنغری پرداخت و با اشاره به اینکه این قرآن به دستور شاهرخ تیموری توسط بایسنغر میرزا نگارش شده است، گفت: تعداد 144 صفحه از نسخه اصلی این قرآن در آستان قدس رضوی موجود است که از این تعداد، 8 سطر آن در موسسه کتابخانه و موزه های ملی ملک و مابقی در گنجینه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

به گفته سید مجتبی حسینی این نسخه نفیس با مشارکت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موسسه آفرینش های هنری و موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به زیور طبع آراسته شده و سال آینده طی مراسمی در تهران رونمایی می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.