یک هنرمند خراسانی با بیان اینکه مشهد پس از تهران پایگاه فرهنگی کشور محسوب می شود، بر ضرورت اکران فیلمهای جشنواره در مشهد به عنوان کمترین حق سینماگران و مردم خراسان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یک تهیهکننده خراسانی برگزاری جشنواره فیلم فجر را در مشهد، بدیهی‏ترین حق مردم این شهر دانست و گفت: مشهد بعد از تهران هم از لحاظ میزان مخاطب سینما و هم از نظر تخصص مخاطبان از سینما به عنوان پایگاه فرهنگی کشور شناخته می‌شود.

سید امیر سیدزاده افزود: این مسأله ایجاب میکند به شعور و علاقه مخاطب احترام بگذاریم و تا حد ممکن امکاناتی را برای وی فراهم کنیم, که کمترین آن، این است که امکان تماشای فیلمهای ساخته شده در کشور را که در ویترینی به نام جشنواره فجر به نمایش گذاشته میشود، برای این مخاطبان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فجر در مشهد اتفاق میمونی است، تاکید کرد: برگزاری همزمان جشنواره فجر در سایر شهرها باعث می‏شود برای فیلمهای خوب تبلیغی از طریق مخاطبان جشنواره انجام شود و سایر افراد منتظر اکران آن باشند و به این صورت به فروش گیشه فیلمها نیز کمک خواهد شد و فروش افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری افرند فیلم آریا به فیلمهای جشنواره فیلم فجر امسال اشاره کرد و افزود: آنچه در جشنواره امسال محسوس است، تنوع آثار تولیدشده است به ویژه اینکه نسل جوان و کارگردان اولیها، با استعدادهای شتابنده ایدههایی ارائه میدهند که روز به روز وضعیت سینمای ایران را بهتر خواهد کرد.

سید زاده ابراز امیدواری کرد: آنقدر در مسیر پیشرفت گام برداریم که روزی سینما به یک صنعت در کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: سینما زمانی رشد می‏کند که چرخ اقتصادی آن بچرخد؛ برای چرخیدن چرخ اقتصادی سینما باید به آن به عنوان یک صنعت نگاه و زیرساختهای آن را فراهم کنیم؛ اگر بتوانیم از این نسل جوان که اکنون با شتاب خوبی ایده میدهد و فیلمهای خوبی میسازد، حمایت کنیم، وضعیت سینمای کشور روز به روز بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.