جشنواره و نمايشگاه نگاره هاي چوبي استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، با تجليل از اساتيد برجسته وپيشكسوت هنرهاي چوبي به كار خود پايان داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد.معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در اين مراسم با بيان اينكه هنرمندان افراد ارزشمندي در جامعه هستند گفت: تلاش براي برنامه ريزي هرچه بهتر از ظرفيت هاي هنرمندان يكي از مهمترين موضوعاتي است كه بايد مورد بررسي و توجه قرار گيرد.

محمدحسين مطيع افزود: اين جشنواره به ما اين راهكار را داد تا در خصوص برگزاري جشنواره در ساير رشته هاي هنري مانند دست بافت ها، فلز و نگار گري برنامه ريزي هايي را انجام دهيم و جشنواره هاي ديگر نيز در اين خصوص برگزار شود.

وي خاطر نشان كرد: انسجام و همدلي بين هنرمندان از اهميت بالايي برخوردار است و به همين منظور پيشنهاد مي شود خانه هنرمندان هنرهاي چوبي راه اندازي شود تا هنرمندان هنرهاي چوبي با حضور در جلسات اين خانه و نيز برگزاري كلاس هاي آموزشي و گرهمايي به بررسي موضوعات و محورهاي پيش روي اين هنر در استان بپردازند.

همچنين دبير جشنوار نيز در این مراسم باقدر داني وتشكر از همه دست اندركاران برگزاري اين جشنوراه گفت: بر اساس فراخوان صورت گرفته 230 اثر از هنرمندان سه استان خراسان به اين جشنواره ارسال شد كه هيات داوران 180 اثر را پذيرفتند و اين آثار به مدت ده روز در خانه ملك و نيز در مجموعه چارسوق هنر براي علاقه مندان به نمايش در آمد.

علي وجداني خاطر نشان كرد: برگزاري كلاس هاي آموزشي و كارگاه در حاشيه برگزاري اين جشنواره نيز مورد استقبال بي نظير علاقه مندان و هنرمندان قرار گرفت و درخواست ما اين است كه برگزاري اين جشنواره در سال هاي آينده نيز ادامه يابد.

در پايان مراسم از اساتيد برجسته و پيشكسوت هنرهاي چوبي استان هاي خراسان تقدير شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.