مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره توزیع جشنواره ها و تولیدات سینمایی در سراسر کشور را مهم ارزیابی و بر ضرورت استفاده از فرصت جشنواره فجر در مشهد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری بر لزوم توزیع تمام رخدادها و جشنوارههای سینما تا حد امکان در جغرافیای کشور تاکید کرد.

محمد حمزه‌زاده با اشاره به استقبال مردم مشهد از سینما، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد میتواند فرصت ترویجی و تبلیغی باشد برای فیلمهایی که در طول سال در مشهد اکران خواهد شد.

وی تاکید کرد: سینما وجهه ملی دارد و نمیتوان به آن بُعد منطقهای یا مرکزی داد و همانطور که انتظار داریم تمام مردم کشور به سینما بروند، باید تمام رخدادهای سینما و جشنوارهها نیز تا حد امکان در جغرافیای کشور توزیع شود.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت چرخشی در سایر شهرها، گفت: به نظر میرسد هنوز هیچ یک از شهرهای کشور نمیتواند مقر کاخ جشنواره باشد و زیرساختهای لازم را در این زمینه داشته باشد با این حال میتوان بخش‏هایی از جشنواره را در سایر استانها برگزار کرد.

حمزه‏زاده با اشاره به مشکلات مالی موجود برای برگزاری جشنواره فجر در سایر شهرهای کشور تصریح کرد: به لحاظ اقتصادی هزینه‏های برگزاری شعبهای از جشنواره در سایر شهرها با درآمد آن قابل مقایسه نیست و مابقی هزینهها را باید فعالان این حوزه جبران کنند.

وی افزود: باید کار سه جانبه‌ای بین سینماداران، صاحبان فیلم و مسئولان استانی انجام شود و آنان دست به دست هم دهند و هر یک بخشی از هزینه‌های برگزاری جشنواره و نمایش فیلمها را تأمین کنند که در مشهد این اتفاق افتاده است و این همکاری را داشتهایم تا بتوانیم در ایام برگزاری جشنواره تعدادی از فیلم‏ها را در این شهر اکران کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.