مسئولان کمیته المپیک کشور کنیا تهدید کردند در صورت همه گیر شدن ویروس زیکا از حضور در المپیک ریو2016 کناره گیری می کنند.

کنیا تهدید به تحریم المپیک ۲۰۱۶ ریو کرد
 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با افزایش ترس و بیم ها در خصوص ویروس زیکا سازمان جهانی بهداشت حالت اضطراری اعلام کرده است.

در همین راستا نیز به زنان باردار توصیه شده است از سفر به مناطق آلوده به زیکا خودداری کنند، چرا که این ویروس می‌تواند باعث تولد نوزادانی با سرهای کوچک و مغزهای تکامل پیدانکرده شود.

زیکا تقریباً در همه کشورهای منطقه آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده اما در برزیل  که مرکز بحران است ، با توجه به میزبانی این کشور برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ترس و نگرانی تشدید شده است.

به همین جهت کنیا تصمیم دارد در صورت وخامت اوضاع المپیک ریو را تحریم کند.
کیپچوگه کینو رئیس کمیته المپیک کنیا گفت: اگر ویروس زیکا به مرحله اپیدمی برسد، ما  در اعزام ورزشکاران کنیایی به آنجا خطر نخواهیم نکرد.

کنیا تنها کشوری نیست که در این باره ابراز نگرانی کرده است. کمیته‌های ملی المپیک بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی نیز به ورزشکاران خود درباره نحوه واکنش به این وضعیت توصیه هایی داشته اند.

نکته امیدوار کننده این است که بازی‌های المپیک در 5 آگوست، یعنی زمانی که برزیل فصل زمستان را سپری می‌کند، برگزار خواهد شد و این شرایط آب و هوایی برای از بین رفتن پشه مناسب است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریو 2016 ، المپیک ، کنیا ، زیکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.