اسنوپ داگ؛ رپر آمریکایی به عنوان یکی از آخرین مشعل‌داران المپیک قبل از مراسم افتتاحیه روز جمعه در پاریس انتخاب شده است.

این رپر ۵۲ ساله که به عنوان خبرنگار ویژه شبکه تلویزیونی NBC آمریکا در پایتخت فرانسه حضور دارد، روز جمعه مشعل را در خیابان‌های سن دنی در شمال پاریس، جایی که استادیوم المپیک استاد دو فرانس قرار دارد، حمل خواهد کرد.

گاردین نوشت، مسیر سن دنی آخرین مرحله سفر مشعل قبل از پایان مراسم در برج ایفل است.

مشعل المپیک از زمان شروع سفر خود در ماه می‌از فرانسه عبور کرده و توسط بسیاری از شخصیت‌های مختلف از جمله آرسن ونگر (سرمربی سابق آرسنال)، شارل لکلرک (راننده فرمول یک) و هالی بری (بازیگر) حمل شده است.

این روز که نام اصلی او کالوین بروادوس جونیور است، روز سه شنبه عکسی را در صفحه مجازی X منتشر کرد که در آن بیرون از سالن شهر هتل دو ویل ایستاده بود و در کپشن آن نوشته بود: «آماده ای؟ بازی‌های المپیک پاریس ٢٠٢۴؟»

این خواننده رپ که بیش از ۲۰ میلیون دنبال کننده در X دارد، همچنین نوشت: «تو باید این کار را انجام دهی؟! تماشا میکنی؟»

ماتیو هانوتین؛ شهردار سن دنیس، در حساب کاربری X خود نوشت که پس از حمل مشعل اسنوپ، کنسرتی توسط اسلیمن (خواننده فرانسوی یوروویژن ٢٠٢۴) در مقابل کلیسای جامع سنت دنیس برگزار خواهد شد. او افزود که این آخرین قدم قبل از برج ایفل خواهد بود.

اسنوپ که در لس آنجلس (میزبان بازی‌های ١٩٣٢، ١٩٨۴ و ٢٠٢٨ المپیک) به دنیا آمده است، اخیرا در رقابت آزمایشی دوی ٢٠٠ متر در اورگان نیز شرکت کرده بود که توانست با ٣۴/۴۴ ثانیه به خط پایان برسد. البته این حدنصاب در برابر دارنده مدال طلای المپیک با حد نصاب ١٩/۶٢ عدد زیادی نیست، اما برای یک فرد غیرورزشکار در سن ۵٢ سالگی جالب توجه به نظر می‌رسد.

مشعل در یونان در ماه آوریل در محل المپیای باستانی (زادگاه بازی‌ها)، روشن شد و سپس توسط دوندگان در سراسر فرانسه حمل شد.

مراسم افتتاحیه جمعه شب در رودخانه سن با رژه ورزشکاران با قایق برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.