اعلام برنامه ریاضت اقتصادی مسئولان کردستان عراق، اعتراض گروه های مختلف از جمله پیشمرگه ها را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، اعتراض به ریاضت اقتصادی پیشمرگه های کرد را نیز در برگرفت و برخی از آنها برای سومین روز متوالی، راه اصلی خارج از پایگاه خود در شهر سلیمانیه در شمال عراق را بستند.

اعتراض ها توسط نیروهای پلیس و کارمندان ادارات که خواهان پرداخت حقوق شان هستند، ترتیب داده شده است.

درهمین حال اداره محلی اقلیم کردستان عراق که به شدت از کاهش قیمت جهانی نفت متضرر شده است، هفته گذشته اعلام کرد که فقط بخشی از حقوق کارکنان را پرداخت خواهد کرد تا اوضاع اقتصادی بهتر شود

مسئولان اقلیم کردستان اعلام کرده اند که برنامه محدود شدن پرداخت دستمزدها، آن دسته از کارکنان یا نیروهای پیشمرگه که درعملیات ضد داعش در شمال عراق حضور داشته اند را در برنمی گیرد.

هرچند همین نیروها نیز طی چند ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند. یکی از تظاهرات کنندگان به شبکه تلویزیونی محلی "ان.ار.تی" گفت که از چهار ماه پیش حقوق خود را دریافت نکرده است.

یکی دیگر از نیروهای پیشمرگه کُرد گفت "صاحب منصبان اقلیم مشروعیت خود را از دست داده اند، لذا باید کناره گیری کرده و باید فرصت را به دیگران بدهند".

مسئولان کُرد هشدار داده اند که بحران اقتصادی اختلافات میان نیروهای پیشمرگه را افزایش می دهد و از طرف های خارجی از جمله آمریکا درخواست کمک مالی کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار