‌استاندار لرستان گفت: 35 درصد جمعیت لرستان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان؛ هوشنگ بازوند در جلسه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده استان با بیان اینکه دولت به خاطر اینکه بافت و سکونتگاه‌های غیررسمی معضلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند، ستاد ملی بازآفرینی را تشکیل داده است، اظهار کرد: در این راستا ستاد بازآفرینی باید شرایط مناسبی برای آسایش و آرامش مردم فراهم کنند. 

استاندار لرستان تصریح کرد: چنانچه ضوابط سخت‌گیرانه باشد نه تنها بافت‌ها احیاء نمی‌شوند، بلکه روز به روز به درصد آنها اضافه می‌شود. 

بازوند تصریح کرد: شورای اسلامی هر شهر باید اوایل هر سال اعلام کند که 100 درصد عوارض و صدور پروانه را تخفیف می‌دهیم تا سرمایه‌گذار ترغیب و همچنین بانک‌ها تسهیلات 7 درصدی برای احیاء بافت‌های فرسوده تخصیص دهند. 

وی بیان کرد: 27 بهمن جاری فرصت خوبی است که از وزارت راه و شهرسازی امتیازهایی برای 2017 هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان از ستاد بازآفرینی بگیریم. 

استاندار لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی روی توانمندسازی‌های بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مانور دهد، افزود: با توجه به اینکه 251 هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد، فکر نمی‌کنم شهرداری سالی یک درصد هم از آنها را احیا کرده باشد. 

استاندار گفت: باید مسکن مهر به جای اینکه در گوشه کنار شهرها ساخته شود، در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد. 


 انتهای پیام/ی
برچسب ها: زندگی ، جمعیت ، درصد ، فرسوده ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.