هشدار سازمان جهانی سلامت به خاطر وجود ویروس «زیکا» در برزیل این بهانه را به دست کمیته ملی المپیک آمریکا داد تا برای حضور خود در رقابتهای المپیک ریو اما و اگر بیاورند.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از روییترز ایالات متحده آمریکا بیشترین مدال را در آخرین بازی های المپیک لندن در سال 2012 به دست آورد، بنابراین هر گونه اختلال در حضورآنها برای بازی ریو اهمیت دارد.

بعد از اعلام سازمان جهانی سلامت مبنی بر وجود ویروس «زیکا» در برزیل اکنون آمریکا تصمیم گرفته است که در صورت وجود ویروس زیکا در تابستان به المپیک ریودژانیرو نرود.

نکته جالب توجه اینجاست که کانال CBS در این‌باره با باراک اوباما صحبت کرد و رییس جمهور آمریکا  از کنگره کشور دو هزار میلیون یورو تقاضا کرده است تا از ورود این ویروس به آمریکا جلوگیری شود. او درخواست کرد دولت هر‌ چه‌ سریع‌تر این کار را انجام دهد.

کمیته‌ المپیک آمریکا به فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد اگر نمی‌خواهند به برزیل سفر نکنند. ویروس زیکا برای مادران باردار خطرناک است. برخی از ورزشکاران نسبت به این هشدار واکنش نشان دادند.

البته مقامات ابراز امیدواری کرده اند که خطرشیوع ویروس زیکا را می توان با همکاری نزدیک میان سازمان های بهداشتی در زمان بازی در طول زمستان ، پشه ها در برزیل به حداقل برسد.


انتها‌ی‌ پیا‌م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار