مشکل اعزام به مسابقات برون مرزی برای ورزشکارانی که مشمول خدمت نظام وظیفه هستند، همواره یکی از دغدغه های اصلی است که این بار دامن ورزشکار المپیکی را گرفت.

ویژه باقری / فوری /مشکل سربازی نوروزیان برطرف می شودبه گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   این روزها مشکل سربازی و نداشتن کارت پایان خدمت یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی ورزشکاران مشمول خدمت نظام وظیفه است.

پوریا نوروزیان، تیرانداز رشته تفنگ بادی ایران که در مسابقات هند جواز حضور در المپیک ریو 2016 را کسب کرد، جزو کسانی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهمیه المپیک از آن کشور ایران است و یک سرمایه ملی محسوب می شود، نمی گذاریم پوریا نوروزیان برای حضور در مسابقات المپیک مشکلی داشته باشد.

وی افزود: همه جا بحث ملی در ورزش مطرح باشد اولویت با سهمیه گیرندگان است نوروزیان باید در تمامی اردوها که برای تیم ملی در نظر گرفته شده شرکت کند. شاید در مسابقات قبل از المپیک دچار مشکل شود. ضمن اینکه اگر مدال المپیک بگیرد از خدمت سربازی معاف خواهد شد.


** نوروزیان سرباز قهرمان است مشکلی برای المپیک ندارد
رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح درباره مشکل سربازی نوروزیان گفت: تیرانداز المپیکی جزو سرباز قهرمان است و مشکلی برای همراهی تیم ملی در المپیک ندارد.

سردار باران چشمه در ادامه عنوان کرد: دو موضوع در مورد سربازی ورزشکاران مطرح است اول ورزشکارانی که قهرمان المپیک یا قهرمان مسابقات جهانی شود معاف از خدمت سربازی می شوند.

همچنین ورزشکارانی که عضو تیم ملی هستند اجازه استفاده از قانون سرباز قهرمان را دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس پوریا نوروزیان که سهمیه المپیک کسب کرده است این اجازه را دارد که خدمتش را در فدراسیون تیراندازی بگذارند.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی از طریق وزارت ورزش و جوانان باید نامه ای به نیروهای مسلح ارسال کند تا ما اقدامات لازم برای سرباز قهرمان کردن این تیرانداز انجام دهیم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار