دولت دستگیری کند، قدرت اول تولید سموم کشاورزی در منطقه می شویم

یک کارشناس گفت: درصورت برداشته شدن موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان می توانیم در آینده تبدیل به اولین تولید کننده کود در منطقه باشیم.

علی اکبر رابط کارشناس و تولید کننده سموم کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار داشت: در تمام کشور های توسعه یافته دنیا هم، کشاورزان و هم به صنایع مربوط به کشاورزی یارانه تعلق می گیرد چرا که بدون حمایت توسعه آن امیدوار کننده نخواهد بود.

وی افزود: در گذشته کودهای تولیدی توسط تولید کنندگان سموم کشاورزی از طریق دولت با قیمت پایین تری به کشاورزان فروخته می شود و در این میان تولید کننده و کشاورز هر دو راضی بودند.

وی با اشاره به اینکه کودهای شیمیایی تا 20 سال قبل صد در صد وارداتی بود افزود: در حال حاضر 70 درصد از مواد اولیه سموم کشاورزی در داخل ایران تولید می شود و تنها 30 درصد آن از خارج از کشور وارد می شود.

کارشناس و تولید کننده سموم کشاورزی ادامه داد: درصورت حمایت از تولید کنندگان در آینده قادر به تولید آن 30 درصد از نهاده های وارداتی کودهای کشاورزی درداخل کشور خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در صورت برداشته شدن موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان می توانیم در آینده تبدیل به اولین تولید کننده کود در منطقه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار