میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بافت‌های فرسوده در کشور ۵ نوع تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تسهیلات نوسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات در قالب های مختلف در نظر گرفته شده است گفت:  تسهیلاتی در حوزه ودیعه مسکن و بافت های تاریخی و همچنین اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه برای تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده پنج نوع وام قابل دریافت است، بیان کرد: یک نوع تسهیلات مربوط به نوسازی بافت های فرسوده است که همانند تسهیلات نهضت ملی مسکن  تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان است که به نوعی تسهیلات ارزان قیمت است.

آیینی با اشاره به اینکه با تصویب مجلس و تایید آن در شورای نگهبان و با پیگیری های انجام شده در برنامه هفتم تمامی واحدهای بافت های فرسوده از تخفیفات نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند افزود: واحدهای بافت های فرسوده از تمامی تخفیفات و حمایت های نهضت ملی مسکن تا سقف پنج طبقه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه  تسهیلات نوع سوم مربوط به  اسکان موقت است گفت: تسهیلات نوع چهارم مربوط به پرداخت تسهیلات در بافت های تاریخی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  تسهیلات اسکان موقت در بافت های تاریخی را شامل می‌شود گفت: در این زمینه مثل نهضت ملی مسکن برخی بانک ها همکاری می‌کنند و برخی همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته روند اعطای تسهیلات نسبت به گذشته  از سوی بانک ها  بهتر شده و امیدواریم  برای بهبود وضعیت و رونق در نوسازی بافت های فرسوده این روند بهبود یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه خیابونای بافت متراکم باید دو سرشون باز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولویت با خونه هایی که بن بست ایجاد کردن و باز کردن خیابونهای بن بست تو بافت متراکمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینجا اعلام میکنن ۵۵۰ میری بانک مسکن میگن ۱۷۰ باز ده تومنم کم میکنن میشه ۱۶۰ ، اصلا وام بازسازی با سند در رهن بانک نمیدن ، فقط تیتر خبرا خوشگله ، لطفا پیگیری کنید خودتون حضوری برید سرپرستی بانکها مردم واقعا پاسکاری میشن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاملا دروغ میگویند هیچگونه وامی برای بافت فرسوده پرداخت نمیشود اگر هم باشد برای قوم و خویش و اشنایان میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرف های بیخودی الان از برج بهمن ۱۴۰۲ من پرونده وام متمم روستای را کامل کرد ام منتظرم تا بانک واریز کنند ،ومعادل ان هم قرض کردم اما خبری نیست که نیست محض رضایی خدا با طناب پوسیده مسولان به چاه نروید که ابرویتان می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برخی از منازل دارای ساخت بالا بوده ونیاز به بازسازی دارند ولی دریافت فرسوده قرار ندارد مانند منطقه جی بوزان شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان لطفا رسیدگی تا این گونه منازل نیز از تسهیلات بافت فرسوده بهر ه مند شوند وهم درتخفیف صدور پروانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این تورم تسهیلات خرید مسکن هم افزایش بدید
خونه چند برابر شده ولی مبلغ تسهیلات تغیری نکرده
آخرین اخبار