ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، تا پایان خرداد باید ۳۰ هزار تن تخم مرغ مازاد خریداری شود.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۰ هزار تومان است که متاسفانه به رغم‌ پیگیری های مکرر، تاکنون خبری از اصلاح نرخ نیست.

او قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب سال گذشته و ۲۵ هزار تومان زیر نرخ واقعی عرضه می شود.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در اردیبهشت به ۱۱۴ هزار تن برسد، در حالیکه حداکثر مصرف ۸۰ تا ۸۵ هزار تن است‌.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای خرید حمایتی تخم مرغ صورت نگرفته است، افزود: با توجه به آنکه تولید تخم مرغ خطی است، از این رو پشتیبانی امور دام باید تا پایان خرداد ۳۰ هزار تن تخم مرغ خرید حمایتی کند.

او گفت: با واگذاری امور تنظیم بازار به اتحادیه، کمترین نوسان قیمت را در بحث بازار مرغ داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند وقت پیش گفتند مرغ بخرید تا مرغداران ضرر نکنند ما هم تا توانستیم خرید کردم بعد که مرغدار و دولت مدار ها از مشکلات رها شدن چنان مرغ گران کردند که تا ابد اعتماد به تولید کننده ایرانی و دولت مردها پر کشیده
عرضه دارند تولید کنند وگرنه برونه به بوق ستان
آخرین اخبار