وزیر خارجه کشورمان در سخنرانی پارلمان انگلیس گفت: که بحران سوریه را با نگاه یکجانبه نمی‌توان حل کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه در پارلمان انگلیس سخنرانی کرد.

وزیر خارجه ایران در این نشست هم ورود عده‌ای به داخل سفارت عربستان در ایران و هم اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه را «دو نمونه‌ از اهمال‌کاری» توصیف کرد.

 «ظریف» در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «باید این توهم که کسانی از بیرون می‌توانند آینده سوریه را تعیین کنند، کنار بگذاریم.»

وی با اشاره به ادعاهای 12 ساله بر سر برنامه هسته‌ای ایران گفت: «برای 12 سال همه ما گزینه‌های بد را آزمودیم و همه باختیم.»

ظریف سپس به توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: «ما از تحریم‌های غرب رهایی یافتیم و غرب هم اطمینان یافت که برنامه ما صلح‌آمیز است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین خاطرنشان کرد: ایران خواستار صلح با کشورهای همسایه‌اش در خلیج فارس است اما همسایگان ایران تمایل دارند تمام تقصیرها را متوجه ایران کنند.

ظریف بار دیگر حادثه سفارت عربستان را «اشتباه» خواند، اما تأکید کرد: تهران عامل این اقدام را دستگیر کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر بازداشت «بهمن دارالشفایی» که گفته می‌شود خبرنگار سابق رسانه دولتی بی‌بی‌سی بوده از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. 

وی گفت: «من درباره این روزنامه‌نگار وفتی که وارد انگلیس شدم، خواندم. بنابراین، درباره او و اینکه چه اتفاقی افتاده اطلاعی ندارد. می‌دانید که ما قوه قضاییه مستقلی داریم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار