همدان؛

آفرینش‌ خلاقانه و احیای شعر حماسی از صفات شعر انقلاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: آفرینش‌های خلاقانه در فرم و محتوا در قالب‌های مختلف شعری و احیای گونه شعر حماسی و ملی، از صفات شعر انقلاب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاضل عبادی در همایش استانی شعر انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیام تحول در بینش و منش ایرانیان به ثمر رسید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در همه ارکان اجتماعی و اقتصادی این ملت تحول و دگرگونی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ادب و فرهنگ متأثر از آموزه‌های انقلابی و اسلامی وامدار حرکت بزرگی است که از دهه ٤٠ شمسی به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: شعر انقلاب اسلامی که در بحبوحه‌ ایام پیروزی با شور حماسی حضور مردم درآمیخت، در سال‌های پس از آن نیز همواره از این حرکت بزرگ تأثیرپذیر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه خلق آثار ادبی که مبین محتوای حرکت استقلال‌طلبانه و اسلام‌خواهانه ملت بزرگ ایران بود گونه‌ای از شعر و ادب را آفرید، افزود: شعر انقلاب بازتاب این شکوه ملی بود که نسلی متعهد به دانش‌های دینی و از جمله شعر معنوی پدید آورد.

عبادی بیان کرد: آفرینش‌های خلاقانه در فرم و محتوا در قالب‌های مختلف شعری و احیای گونه شعر حماسی و ملی، از صفات شعر انقلاب است که پس از گذشت حدود چهار دهه، اینک خود درخت تناوری از شعر و ادب شده است.

وی اضافه کرد: ایام دفاع مقدس ایرانیان، فرصتی درخشان برای رشد این گونه از شعر و هنر شد و شعر وفادار به ارزش‌های ملی ـ اسلامی رشد مضاعفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره شعر انقلاب در کبودراهنگ، خاطر نشان کرد: این جشنواره برای بازشناسی، یادآوری و قرائت تراوشات فکری نسل بعد از انقلاب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه چراغ محفل ادبی و فرهنگی باید همچنان روشن باشد تا منشأ تحول و اثرگذاری شود، گفت: حضور اهالی فرهنگ و ادب و شاعران گران‌مایه‌ای که هنرشان در زمینه شعر و ادب رقم خورده باید همواره مورد ارج و ارزشمندی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شعر ، انقلاب ، همدان ، حماسی ، خلاقانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.