98 درصد قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه اصفهان تولیدات داخلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه  با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی در خاورمیانه است گفت: فولاد مبارکه اصفهان با تولید 12 میلیون تن آهن اسفنجی در سال بزرگترینئ تولیدکننده آهن در جهان به شمار می آید و ادامه داد 50درصد تولید فولاد کشورتوسط این مجموعه انجام می گیرد .

بهرام سبحانی افزود: این مجموعه دارای سهم 1 درصدی تولید ناخالص ملی کشور و 6 درصدی در بخش صنعت  است و روند افزایش تولید فولاد از 7.5 میلیون تن به 12.8 میلیون تن در سال در دستور کار این شرکت  قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 350 هزار نفر به صورت مستقیم در استخدام فولاد مبارکه اصفهان هستند گفت: طی 10 ماه امسال  در بخش گندوله سازی 97 درصد تولید تختال 96 درصد نورد گرم 95 درصد و آهن اسفنجی 97 درصد از برنامه های  تولید فولاد در سال 94 محقق شده که نشان دهنده پیشرفت شرکت فراتر از برنامه است.

سبحانی با انتقاد از واردات بیش از حد فولاد به کشور خاطر نشان کرد: رکود داخلی و کمبود تقاضا باعث کاهش فروش شرکت فولاد مبارکه شده که برای برون رفت از این رکود به صادرات روی آوردیم که 69 درصد محصولات به بازار داخلی و 31درصد صادرات انجام می شود.

مدیرعامل  شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد : صادرات سالانه این شرکت 66 درصد به اروپا 27 درصد خاورمیانه و 7 درصد به بازار خاور دور انجام می گیرد .

وی از شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین مصرف کننده برق و آب در بخش صنعت یاد کرد و گفت: این شرکت سالانه 29 میلیون مترمکعب آب 4.6 میلیون مگا بایت برق و 2.9 میلیارد مترمکعب گاز مصرف می کند این در حالی است که فولاد مبارکه اصفهان 1.5 درصد ظرفیت زاینده رود را سالانه برداشت می کند.

سبحانی از کاهش 66 درصدی مصرف آب در سال های اخیراین شرکت حبر داد و افزود: با استفاده از سیستم تصفیه آب و بازچرخانی آن به شبکه آبی شرکت فولاد مبارکه توانسته است از 16.6 متر مکعب آب به ازای هر تن تولید در سال 70 به مصرف 5.6 متر مکعب آب به ازای هر تن تولید در سال 94 دست یابد.

مدیر عامل  شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با بومی سازی صنعت توانسته ایم 62 درصد قطعات را از بازار داخل تهیه که این میزان 52 درصد ارزش خرید تجهیزات را در بر میگیرد و می توان گفت به 98 درصد بومی سازی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه در 3 سال گذشته شرکت فولاد مبارکه 200 میلیارد تومان در راستای حفظ محیط زیست هزینه کرده است افزود: با نصب انواع فیلتر ، حباب گیر  وسیستم های پمپ پس آب به کارخانه کمکی بزرگ به تامین آب مورد نیاز صنعت کرده ایم که سالانه 20 میایارد تومان صرف بهره برداری و نگهداری از این سیستم ها می شود.

سبحانی در پایان سفر ریس جمهور به اروپا را برای صنعت سرنوشت ساز دانست و گفت: 3 قرارداد بزرگ  با عنوان احداث نورد شماره2 فولاد مبارکه افزایش دو برابری ظرفیت تولید فولاد هرمزگان و طرح تولید ورق نورد گرم توسط فولاد سپید دشت به ارزش 900 میلیون یورو به امضا رسیده که با توافق انجام شده 50تا70 درصد توسط پیمانکار داخلی انجام خواهد گرفت که تحرک اقتصادی و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.