وقوع انفجار مهیب مواد محترقه در ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی در منطقه یاخچی آباد تهران باعث مرگ مردی 45 ساله و نیز مصدومیت یک زن و یک پسر بچه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، وقوع این حادثه را ساعت 12:53 دقیقه دیروز، شهروندان به سامانه 125 اطلاع دادند و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 82، 22 و گروه های امداد و نجات 6 و 17 این سازمان را به محل حادثه در یاخچی آباد، خیابان بهمن یار، کوچه بشارت روانه کرد.
بر اساس اطلاع واصله، مردی 45 ساله با کمک یک نفر دیگر با استفاده از مواد اولیه ساخت ترقه شامل اکلیل و سرنج در طبقه دوم ساختمان دو طبقه مسکونی سرگرم ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان این مواد با صدای مهیبی منفجر شد.
در پی این حادثه این مرد بر اثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد اما نفر دوم چون پیش از وقوع انفجار محل را ترک کرده بود از این حادثه جان سالم بدر برد.
بنا به گفته هادی میرافضلی مدیر عملیات منطقه 7 آتش نشانی، انفجار مواد محترقه درطبقه دوم این ساختمان دو قدیمی به وسعت 40 متر مربع اتفاق افتاد که منجر به تخریب طبقه دوم این خانه و همچنین ریزش دیوار های سه منزل اطراف آن شد.
وی اضافه کرد: بر اثر شدت انفجار، سقف دوم این خانه فرو ریخت و شیشه های آن و منازل اطراف خرد شد و همچنین علمک گاز این منزل شکست و دچار آتش سوزی شد که با همکاری آتش نشانان و عوامل گاز این آتش سوزی مهار و از ادامه نشت گاز جلوگیری به عمل آمد.
میرافضلی در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی در حین جستجو و آوار برداری، دو نفر از ساکنان این ساختمان قدیمی شامل زنی 42 ساله و پسری 11 ساله را در طبقه اول پیدا کردند که بلافاصله آن دو را از زیر آوار و از طریق شکاف سقف طبقه اول، زنده بیرون آورده و جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس دادند.
موسوی کارشناس علت یابی منطقه 7 آتش نشانی علت بروز انفجار را فعل و انفعالات شیمیایی مواد اولیه در حین ساخت ترقه های غیر مجاز و خطرناک ذکر کرد و افزود: بنا به اظهار شاهدین در محل حادثه مقدار زیادی مواد اولیه ساخت ترقه شامل اکلیل و سرنج وجود داشت که ناگهان با صدای مهیبی دچار انفجار شده بود.
منبع :پایگاه خبری 125
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.