فرماندار شهرستان اهر، گفت: شهرستان اهر 4 هزار نفر بیکار جویای کار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عابدی، در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: تنها راه حل برای ایجاد اشتغال این تعداد بیکار که بیشتر آنها را جوانان تحصیل کرده تشکیل می دهند حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های مختلف است.

وی، افزود: با توجه به وجود ظرفیت های شهرستان اهر در بخش های کشاورزی، دامداری، معدنی و گردشگری عزم مسئولان برنامه ریزی و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ها در راستای ایجاد اشتغال است.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: اگر مشکل بیکاری در شهرستان اهر حل شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که در نتیجه بیکاری گریبان گیر خانواده هاست حل خواهد شد.

وی، از سرمایه گذاری شرکت ترکیه ای برای احداث نیروگاه بادی با نصب 110 توربین در منطقه سامبران اهر خبر داد و افزود: با احداث این نیروگاه علاوه بر تولید برق، زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران جویای کار نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین با بیان اینکه زندان فعلی شهرستان اهر جوابگوی نگهداری محکومان 6 حوزه قضایی منطقه ارسباران نیست گفت: در این راستا زندان جدید شهرستان اهر در حال احداث است که در مراحل پایانی می باشد و اگر مشکل انشعاب آب و فاضلاب آن حل شود در سال آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی، همچنین ایجاد مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان را در شهرستان اهر ضروری دانست و خواستار توجه مسئولان امر در ایجاد این مرکز شد.

عابدی، همچنین از آموزش حرفه برای 60 نفر از محکومان در زندان شهرستان اهر خبر داد و افزود: امسال برای 23 نفر از محکومان آزاد شده واجد شرایط که حرفه ای آموزش دیده اند در راستای ایجاد اشتغال وام مشاغل خانگی و خوداشتغالی از سوی کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و بهزیستی شهرستان اهر پرداخت شده است.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.