مسئول جهاد کشاورزی شهرستان هوراند، گفت: زنان تسهیل گر در روستاهای شهرستان هوراند انتخاب می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ طایری، در جلسات توجیهی آموزشی و انتخاب زنان تسهیل گر که در روستاهای کویر و مجیدآباد با حضور کارشناسان امور زنان جهادکشاورزی برگزار گردید گفت: هدف اصلی طرح انتخاب زنان تسهیل گر روستایی، توانمندسازی و تقویت روحیه خودباوری با مشارکت همه‌جانبه زنان روستایی به‌ منظور رسیدن به توسعه روستایی و ارتقای بهبود وضعیت معیشت آنهاست که در این جلسات نقش و اهمیت زنان و ویژگی زن تسهیل گر بیان شده و همچنین انتخاباتی در میان زنان روستایی برگزار و زنان تسهیل گر انتخاب می شوند.

وی، افزود: زنان تسهیل گر روستایی، به داوطلبان روستایی اطلاق می گردد که توسط زنان روستایی انتخاب و در یک  ارتباط دو سویه، روند خودباوری و توسعه خود جوش محلی زنان روستایی را زمینه سازی و تسهیل می نمایند.

مسئول جهاد کشاورزی شهرستان هوراند، گفت: با توجه به نقش زنان روستایی در توسعه بخش کشاورزی به عنوان نیمی از جمعیت روستایی و لزوم توانمندسازی این قشر و به منظور تحقق پروژه های محوری و مرتبط با زنان روستایی در قالب شبکه پهنه بندی روستاها،جلسات توجیهی آموزشی در روستاهای کویر و مجیدآباد با حضور کارشناسان امور زنان جهادکشاورزی برگزار گردید.

وی، افزود: هدف از تشکیل این جلسات آشنایی هر چه بیشتر و بهتر زنان با مسائل علمی و به روز کشاورزی،  سازماندهی و انتخاب زنان تسهیل گر روستایی، فراهم کردن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری و نیز زمینه سازی برای فعالیت های گروهی درآمدزا در قالب صندوق های اعتباری خرد زنان و توسعه مشاغل کوچک و پایدار محلی و خانگی برای زنان و دختران روستایی کم درآمد است.

طایری، گفت: جمعی از زنان فعال روستایی شهرستان هوراند متقاضی  تشکیل کارگاه های تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان هوراند می باشند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.