مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از فعالیت 912 باب کتابخانه مشارکتی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رمضانعلی محسنی اظهار کرد: در سطح کشور 3 هزار و 200 کتابخانه عمومی وجود دارد که بیش از یک‌هزار و 500 مورد آنها توسط خیرین احداث شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تجهیز و مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته تا در بهترین شرایط مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها از این فرصت و فضای فراهم شده مطلوب‌تر استفاده کنند، افزود: ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا در استان‌های مختلف فضای توسعه کتابخانه‌ها را به عنوان یک اولویت مدنظر قرار دهیم تا با انگیزه و توان مضاعف فعالیت امور مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای تحقق اهداف اصلی شاهد و ناظر باشیم.

محسنی با بیان اینکه در گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر نهاد کتابخانه‌های عمومی عضویت نیم‌بها و بخشودگی جرایم دیرکرد اعضای کتابخانه‌‌های عمومی را مدنظر و مورد توجه قرار داده است، افزود: امیدواریم این اقدامات زمینه‌ای را فراهم کند تا ترغیب و تشویق بیشتر فعالیت‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های موفق در توسعه کتابخانه‌های عمومی بیان کرد و یادآور شد: تمام تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی بر این است تا از ظرفیت خود و نهادهای مختلف استفاده کند تا امر کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به صورت کیفی توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.