واحدهای تولیدی فعال مستقردر روستاها مجوزکسب دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: تغییر نگاه به روستاها علاوه بر کمک به رشد اقتصادی کشور ، آبادی روستاها را به همراه دارد و این امر مستلزم حذف تبعیض بین شهر و روستا و نیز حمایت از نیروی انسانی و تحصیل کرده روستایی است.


رضوی افزود: امروز ما می خواهیم در روستاها که دو سرمایه بزرگ نیروی انسانی و فیزیکی و قشر تحصیل کرده را دارد به گونه ای که از هر پنج خانوار روستایی یکی تحصیلکرده است در مرحله اول نگاه به روستا را به سمت مرکز تولید ببریم و دوم اینکه با فعال کردن تشکل های روستایی و بهره گیری از نخبگان آن به توسعه روستاها کمک کنیم.

رضو گفت:در واقع استقلال اقتصادی تضمین کننده استقلال فرهنگی و سیاسی است از این رو رهبر انقلاب از سال 92 مباحث سیاستهای اقتصادی را به سمت اقتصاد مقاومتی و محورهای آن سوق داده و تا الان پیگیری مستمری صورت گرفته است.


.وی گفت   : این  اقتصادی است برای عزت دادن به مردم ، رفاه رساندن و بی نیاز کردن آنها از دیگران ، اقتصاد تولید و اشتغال و در واقع برای اجرایی کردن اصل 28قانون اساسی اجرا می شود. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوربا اشاره به لزوم شراکت مردم در طرحهاافزود: بر اساس تحقیقات دانشگاهی جوامعی توسعه می یابند که احساس شراکت ، اعتماد و اثرگذاری میان مردم تقویت شود.

وی درباره که طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقردر روستاها نیز گفت: این طرح در مدت 10ماه گذشته که مطرح شده مورد استقبال بالای مردم قرار گرفته به گونه ای که تمامی استانها به جز دو استان با مجموع 100روستا از آن استقبال کرده اند و از اواخر بهمن مجوز فعالیت کسب خواهند گرفت .


این مسئول افزود: تاکنون 30 روستای استان خراسان رضوی با آورده 140 میلیارد ریال ، 20 روستای خراسان جنوبی با آورده 120میلیارد ریال در ریدف های اول و دوم قرار دارند و در استان یزد نیز با اعلام بیش از 10طرح، قول 20طرح داده شده است.


رضوی در ادامه با اشاره به تعیین رشد 8 درصد در برنامه ششم ونیاز اعتبار    700 هزار میلیارد تومان  اقتصاد برای رسیدن به آن تاکید کرد: این امر میسر است و می توان با همکاری و مشارکت مردم و باز کردن فضا برای فعالیت آنها بویژه درروستاها به این رشد رسید.


نخستین همایش ملی ' نقش شرکت های تعاونی دهیاری در سرمایه گذاری ، ایجاد و توسعه روستایی' از امروز در یزد آغاز شده است ذو فردا نیز ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: توسعه ، روستاها ، درکشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.