مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت : در 9 ماهه امسال حدود 140 کیلومتر از شبکه های آبرسانی روستایی استان تعویض شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید روشن روان افزود : همچنین حدود یک سوم شبکه های آبرسانی روستایی استان عمر بالایی دارند و از فرسودگی مزمن رنج می برند.

وی گفت : شبکه های آبرسانی معمولا به مرور زمان بعد از احداث دچار فرسودگی و مشکل می شوند که معمولا در طراحی ها عمر مفید تاسیسات آبرسانی 25 سال است که این به جنس خاک و کیفیت آب و بقیه موضوعات بستگی دارد.

روشن روان با بیان اینکه در این مدت 36 منبع بتنی آب را ایجاد کردیم که حجمش براساس گزارشی که تهیه شده پنج هزار و 170 متر مکعب است ، افزود: در جاهایی که منبع آب کم دارند و متاسفانه مستقیما از چاه آب باید به دست مصرف کننده برسد از طریق منابع تکمیل ذخیره آب را برای ساعاتی که پیک مصرف روستاییان است ذخیره و نگهداری می کنند.

وی گفت : در استان 607 روستا با 319 هزار و 614 نفر جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی هستند که این رقم 70.17 درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

گفتنی است : این شرکت از طریق 452 منبع آبی شامل چاه، چشمه، قنات و آب های سطحی، آب آشامیدنی ساکنان 607 روستای استان را تامین می کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.