کارگردان فیلم «تراژدی» از فعالیت‌های جدیدش در عرصه سینما سخن گفت.

آزیتا موگویی، تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فعالیت‌های اخیرش گفت: مقدمات ساخت اثر جدیدم در ژانر اجتماعی در ایران و اسپانیا مهیا شده است و امیدوارم اواخر امسال یا اوایل سال آینده به فیلم‌برداری برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه درگیر کارهایی در عرصه بین‌المللی برای نمایش فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور بوده است، گفت: به تازگی سفری به خارج از کشور داشتم که خبرهای خیلی‌ خوبی در موردش در آینده خواهید شنید.

کارگردان فیلم «تراژدی» که تهیه کننده، مدیر تولید و مجری طرح چند فیلم در چند سال گذشته برعهده داشته است، درباره فعالیتش در سایر زمینه‌ها و دوری‌اش از کارگردانی بعد از ساخت این فیلم گفت: بدون شک کارگردانی برایم از سایر عرصه‌ها جذاب‌تر است اما فیلم‌سازی کار بسیار سختی است و هر بار فیلم ساختن حدود دو سال از وقت آدم را می‌گیرد، برای همین ترجیح می‌‌دهم فقط متمرکز یک کار نباشم و در سایر زمینه‌ها فعالیت داشته باشم.
 
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون مشکلات موجود بر سر راه سینماگران زن در سینمای ایران اظهار داشت:‌ سینمای ایران جایگاه خیلی خوبی برای خانم‌های داخل ایران قائل است و خانم‌ها بسیار راحت می‌توانند در سینما فعالیت کنند، به نظرم شرایط بسیار مساعد است و ابداً تصور ندارم که تفاوتی بین فیلم‌سازهای زن و مرد وجود دارد.  اگر محدودیتی و اگر امکاناتی هست برای همه یکسان است و اگر تنگناها مشکلاتی برای فیلم‌سازان مرد وجود دارد، فیلم‌سازان زن هم با همان مشکلات و تنگناها مواجه‌اند.
 
موگویی با ابراز تأسف از حضور نیافتن فیلم‌سازان بزرگ خانم در چند دوره گذشته جشنواره عنوان کرد: مطمئنم اگر خانم بنی‌اعتماد کم کار می‌کنند به طور قطع بخشی به خاطر شرایطی است که از نظر ایشان در عرصه سینما ایده‌آل نیست، اما بخش دیگر به این برمی‌گردد که فیلمساز متفکری مثل خانم بنی‌اعتماد تا یک قصه جذبشان نکند و دغدغه‌شان نشود اقدام به ساخت فیلم نمی‌کنند، بقیه همکارانم هم بدون شک در عرصه‌های دیگر مثل فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی فعال هستند.
 
وی که تهیه‌کنندگی فیلم «قشنگ و فرنگ» را نیز برعهده داشته است در مورد انتخاب نشدن این فیلم از سوی هیئت انتخاب گفت: «قشنگ و فرنگ» تا این لحظه بهترین فیلم وحید موسائیان است، ولی متأسفانه نظر هیئت انتخاب را به خودش جلب نکرده است، ترجیح می‌دهم فعلاً قضاوتی در این ارتباط نداشته باشم تا اینکه فیلم‌های امسال را در جشنواره فجر ببینم.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم به این نتیجه برسم که فیلم‌های منتخب برای سودای سیمرغ آثار شایسته‌تری نسبت به «قشنگ و فرنگ» هستند، اگر به این دیدگاه برسم به طور حتم خواهم گفت ولی تصور می‌کنم «قشنگ و فرنگ» با توجه به مفهوم و مضمون فیلم و شکل اجرا می‌توانست در جشنواره توجه خیلی‌ها را به خصوص در عرصه بازی‌ها به خود جلب کند.
 
موگویی درباره اعتراض‌هایی که امسال از سوی برخی فیلم‌سازان به هیئت انتخاب جشنواره فجر شده است، عنوان کرد:‌ تا موقعی که سازوکار جشنواره به این شکل باشد یعنی عده‌ای هستند که خروجی کار همکارانشان را ارزیابی می‌کنند، شاهد چنین مسائلی خواهیم بود. یک عده ماجرا را خیلی زیاد جدی می‌گیرند و سعی می‌کنند فضای دیگری بسازند مثل اتفاقاتی که چند روز اخیر از برخی دوستان دیدیم، یک عده هم سکوت می‌کنند.
 
وی افزود: چه فیلم‌های منتخب و چه فیلم‌هایی که انتخاب نمی‌شدند، هر دو حق دارند، فکر دیگری باید کرد که جشن سینمای ایران به گونه‌ای باشد که فیلم‌سازان دچار سرخوردگی و اینجور مسائل نشوند.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت:‌ همه‌ی ما باید بدانیم در مملکت‌مان چیزی داریم به نام سینما که خیلی‌ها به آن غبطه می‌خورند، قدرش را بدانیم و اگر اختلاف یا نقطه‌نظری داریم هر آدم یا هر جریانی را محرم بازگو کردن اختلافاتمان ندانیم.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار