در نشست نقد و بررسی فیلم «حکایت عاشقی» مطرح شد

تفاوت زیاد نظر «رادان» و «رمضان زاده» درباره فیلم / موگویی: سلیقه ی مردم ما غیرقابل پیش بینی است

بهرام رادان گفت: «حکایت عاشقی» فیلم دفاع مقدسی نبود و یک اتفاق عاشقانه را در بستر دفاع مقدس روایت می کرد و هدف ما از ساختن فیلم حکایت عاشقی ترکاندن گیشه ها نبود.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران نشست پرسش و پاسخ فیلم «حکایت عاشقی» در حالی برگزار شد که عوامل این فیلم در ساعت 18 و 33 دقیقه به گفتگو پرداختند.   
 
احمد رمضان زاده کارگردان فیلم حکایت عاشقی گفت: من خودم اصالتا کردستانی هستم و از زمانی که بمباران اتفاق افتاد با مسئله شیمیایی درگیر شدم، از سال 88 تصمیم به ساختن فیلم حکایت عاشقی گرفتم که به دلیل شرایط پیش آمده این تصمیم در سال 93 محقق شد.
 
وی در ادامه افزود: از مسعود جعفری جوزانی که با تمام وجود پای ساختن این فیلم ایستاد تشکر می کنم جوزانی افزون بر حمایت های مادی و معنوی اش یک گروه با تجربه را برای ساختن این فیلم فراهم کرد.
 
کارگردان فیلم حکایت عاشقی اظهار داشت: این فیلم کاملا دفاع مقدسی است و تمامی اتفاقات این فیلم در دل جنگ رخ داده و ایثار و رشادت ملت غیور ایران را نشان می دهد، مردم ایران با وجود این که ساکنان حلبچه هموطنانشان نبودند از آن ها به نحو احسنت پذیرایی کردند و مهربانی و مهمان نوازی خود را به همه نشان دادند.
 
وی ادامه داد: این فیلم براساس واقعیت ها تهیه شده و یک درام عاشقانه است و من مطمئن هستم که تاثیرات لازم را در دل مخاطب می گذارد. موسیقی این فیلم هم به خوبی به مفهوم آن آمده است زیرا کار موسیقی آن را به کسی واگذار کردیم که خودش اصالتا کرد است و آداب و رسوم کردستان را می داند.   
 
رمضان زاده در پایان با تقدیر از تمام عوامل سازنده فیلم حکایت عاشقی عنوان کرد: امیدوارم این فیلم بتواند تاثیرات لازم را بر روی مخاطب بگذارد.
 
*حکایت عاشقی دفاع مقدسی نیست بلکه یک درام عاشقانه است که در دل جنگ اتفاق افتاده  

بهرام رادان بازیگر فیلم حکایت عاشقی گفت: مدت زمان زیادی بود که می خواستم یک فیلم دفاع مقدسی کار کنم که به نظرم هنوز هم آن اتفاق نیفتاده است.
 
وی در ادامه افزود: حکایت عاشقی یک درام عاشقانه است که در دل جنگ رخ داده و یک فیلم دفاع مقدسی نیست.
 
بازیگر فیلم یکی از ما دو نفر گفت: من از طریق آزیتا موگویی با احمد رمضان زاده آشنا شدم و به نظرم فیلم حکایت عاشقی از لحاظ تعدد لوکیشن و اختلاف زمانی با حال حاضر فیلم سختی به حساب می آید.   
 
این بازیگر در خصوص داستان فیلم خاطر نشان کرد: معمولا در جشنواره فجر فیلم ها خیلی سریع تر دیده می شوند و با قدری تامل بر روی فیلم حکایت عاشقی به سوال هایی که در ذهن مان پیش آمده پاسخ داده می شود.   
 
رادان در پایان عنوان کرد: هدف ما از ساختن فیلم حکایت عاشقی ترکاندن گیشه ها نبود و تنها خواستیم ایثارها و از خود گذشتگی هایی را که عکاسان دفاع مقدس همچون آقای ناطقی ثبت کردند به تصویر بکشیم، امیدوارم که مخاطبان از این فیلم خوششان بیاید.   
 
بهرام زرین پور بازیگر فیلم حکایت عاشقی در ادامه نشست گفت: داستان جذاب فیلم و حضور مسعود جعفری جوزانی و دیگر عوامل حرفه ای کار سبب شد من در این فیلم ایفای نقش کنم و همه پلان ها و اتفاقات فیلم برایم جذابیت داشتند.
 
آزیتا موگویی مدیر تولید فیلم حکایت عاشقی گفت: مسعود جعفری جوزانی معمولا در فستیوال هایی هم چون جشنواره فجر حضور پیدا نمی کند و تمام مسئولیت ها بر دوش من افتاده است.
 
وی در ادامه افزود: هدف ما ساختن فیلمی بود که بتواند با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کند و فکر می کنم تا حدودی به هدف خود رسیده ایم، مردم ایران از جهت سلیقه غیرقابل پیش بینی هستند ممکن است با فیلم حکایت عاشقی ارتباط بسیار خوبی برقرار کنند یا برعکس.
 
موگویی ادامه داد: از جوزانی که به مفهوم فیلم علاقه بسیاری داشت و بیش از همه تلاش کرد تشکر می کنم، هم چنین به تمام اعضای گروه خسته نباشید می گویم.   
 
این مدیر تولید در پایان اظهار داشت: دلیل به نمایش گذاشتن هلال احمر در این فیلم سرمایه گذار بودنش نیست بلکه در همه اتفاقات جنگ هلال احمر نقش بسزایی داشته است.   
 
شیوا رحمانی بازیگر این فیلم نیز اظهار داشت: شیمیایی حلبچه یک فاجعه انسانی بزرگ بوده که چون در فیلم حکایت عاشقی با عشق همراه شده جذابیت های خاص خودش را دارد.
 
وی در ادامه افزود: از طریق آرش سجادی به این پروژه معرفی شدم و واقعا تحت تاثیر فیلم نامه قرار گرفتم باید بگویم که در این فیلم هرگز لحظه آسان نداشتیم و من امیدوارم که توانسته باشم از پس فیلم برآیم.   
 
مشکین مهرگان طراح لباس و گریم فیلم حکایت عاشقی نیز در پایان این نشست گفت: فیلم حکایت عاشقی فیلم تقابل جنگ و عشق است و بخشی از یک تاثیر بزرگ را به تصویر می کشد بخش اعظمی از مفهوم فیلم در طراحی لباس و صحنه های فیلم خلاصه می شود امیدوارم تلاش ما ثمر دهد و این فیلم به دل مخاطب بنشیند.
 
گفتنی است؛ نظم کم این نشست به شدت به چشم می آمد.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.