دبیر شورای زکات شهرستان از جمع آوری یک میلیارد و سیصد میلیون ریال زکات از ابتدای سال تاکنون در سطح شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شجاعی مهر در جلسه شورای زکات مرند با اشاره به جمع آوری یک میلیارد و سیصد میلیون ریال زکات طی نه ماه سال جاری گفت : این میزان زکات جمع آوری شده شامل 660 میلیون ریال زکات واجبی و 100 میلیون ریال زکات مستحبی ، 510 میلیون ریال زکات فطریه و 90 میلیون ریال زکات فطریه سادات می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته شاهد کاهش یک ونیم درصدی کل مبلغ جمع آوری زکات در شهرستان مرند هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری هفت هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شده است گفت : با توجه به این میزان برداشت می بایست حدود ده میلیارد ریال زکات ازسوی کشاورزان گندم پرداخت می شد که متاسفانه حتی 50 درصد این مقدار هم پرداخت نشده است.

رییس شورای زکات شهرستان علت کاهش میزان پرداخت زکات در مرند را ضعف دستگاه های مرتبط اعلام کرد و گفت : این شورا می بایست با تعامل بیشتر و اقدام به هنگام جمع آوری زکات مخصوصا در بین روستاییان عمل می کرد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر فرهنگ سازی بین مردم درباره پرداخت زکات گفت : تمامی دستگا های مرتبط می بایست با برپایی جلسات منطم بین مردم این فریضیه واجب الهی را تبلیغ نمایند تا این امر همچون سایر اعمال واجب در دین اسلام در جامعه فرهنگ سازی شود تا به جای مراجعه افراد نسبت به جمع اوری زکات، خود مردم ترغیب به پرداخت زکات در زمان مناسب باشند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.