انجمن ملی انرژی کانادا پیش‌بینی کرد بهای نفت‌خام در 4 سال آینده به 88 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌سی، «پیتر واتسون،» مدیرعامل «انجمن ملی انرژی» کانادا، پیش‌بینی کرد بهای نفت‌خام در 4 سال آینده به 88 دلار در هر بشکه برسد. وی که متن گزارش از پیش تهیه‌شده‌ای را قرائت می‌کرد، همچنین افزود بهای طلای سیاه تا سال 2040 از مرز 100 دلار در هر بشکه خواهد گذشت. گزارش انجمن ملی انرژی کانادا با در نظر گرفتن چشم‌انداز بلندمدت آینده بخش انرژی کانادا، تهیه شده است.

واتسون که قرار است در «شورای بازرگانی منطقه تورنتو» نیز سخنرانی کند، همچنین اظهار داشت چنین چشم‌اندازی، شاید در موقعیت کنونی و با توجه به شرایط امروز بازار نفت، دور از ذهن به‌نظر برسد.

مدیر عامل انجمن ملی انرژی کانادا در ادامه افزود: اگر بهای نفت‌خام تا سال 2020، از 55 دلار در هر بشکه بالاتر نرود، این رقم تا سال 2040 نیز از 80 دلار در هر بشکه فراتر نخواهد رفت. در این صورت، تولید نفت در 20 سال آینده افزایش نمی‌یابد و در سطح 4/8 میلیون دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. با این وجود، واتسون احتمال وقوع چنین اتفاقی را بعید می‌داند و معتقد است تولیدات بخش انرژی کانادا در 24 سال آینده، افزایش خواهد یافت.

بهای نفت‌خام از اواسط سال 2014 (1392)، سیر نزولی داشته و از 80 دلار در هر بشکه به 30 دلار کاهش یافته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار