استان خراسان رضوی در این ایام در زمینه اقامتی پنج هتل را به بهره‌برداری می‌رساند.

محمدحسین زارع‌صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌ میراث فرهنگی این استان در ایام دهه فجر گفت: استان خراسان رضوی در زمینه اقامتی پنج هتل را به بهره‌برداری می‌رساند. از دیگر بهره‌برداری‌ها می‌توان به سه مجتمع رفاهی در شهرهای نیشابور، زرگر، برج رادکان در چناران، حمام تاریخی بازسازی شده‌ روستای قلندر‌آباد و آسیاب بادی نشتیفان که نماد دانش مردم ایران در زمینه باد است، اشاره کرد.
 
وی در ادامه گفت: در محور فرهنگی طوس بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص برنامه موزه‌ها و حرم مطهر در این روزها گفت: میراث فرهنگی در این دهه حضور فعالی خواهد داشت و در شهرستان‌ها نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه عکس مربوط به میراث را برگزار می‌کند. همچنین در موزه‌ها اگر بازدید گروهی باشد، تخفیفی داده می‌شود. برنامه‌های حرم هم به آستان مقدس ربط پیدا می‌کند؛ ولی در خصوص ایام دهه فجر جشنواره زمستانی زیارت را با کمک و حمایت بخش خصوصی داریم.
 
زارع‌صفت در ادامه اظهار داشت: در ادامه برنامه‌ها می توان به افتتاح پایگاه میراث فرهنگی نشتیفان به عنوان یک مکان پژوهشی در شهرستان خواف اشاره کرد. 



انتهای پیام/ 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.