رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: در ساخت و سازهای شهر قم باید بحث‎های فرهنگی و جاذبه‎های مذهبی از جمله معماری اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قم، مصطفی سعادت طلب افزود: مقوله معماری اسلامی باید از حالت شعار خارج و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به امور زیرینایی و بحث های فرهنگی بپردازیم باید به فرهنگ معماری و ساخت و ساز بسیار اهمیت دهیم و علاوه بر بحث های مالی، به مسائل فرهنگی و زیر بنایی نیز بپردازیم.
 
سعادت طلب گفت: فضای سبز داخل خانه‌ها از فضای سبز بیرون شهر بسیار مؤثرتر است و اگر در شهر ما همه چیز ایده آل باشد، یک و نیم برابر فضای سبز شهری حیاط‌ها است که امکان درختکاری دارد.
 
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وقتی به بهانه پارکینگ زیر حیاط را خالی می‌کنیم فضای سبز را از بین می‌بریم، گفت: اگر این حیاط را از دست بدهیم صدمه بسیار بزرگی به شهر وارد شده چراکه این فضای سبز کاراتر، اثرگذارتر و پرفایده‌تر است و بیشتر می‌تواند احساس تعلق در شهروندان ایجاد کند.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه طوری عمل کردیم که سرمایه گذاران ساختمان سازی، رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند و اگر در کنار کارهای ساختمانی، سرمایه گذاری در بخش تجاری های شهرداری نیز فعال شود کمک به مردم است.
سعادت طلب در پایان خاطر نشان کرد: حقوق مردم یک واقعیت است که باید به آن نزدیک شویم، این حرف ها وضعیت کاملا نرمال و ایده آل نیست، بلکه مطالبه های حداقلی برای حقوق مردم است.
 
انتهای پیام/پ
برچسب ها: معماری ، شهرسازی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.