طرح بسیج اطلاع رسانی کاهش مصرف قند،نمک و چربی با هدف تغییر نگرش و عملکرد عموم جامعه، در خصوص اصلاح الگوی تغذیه ای با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير شبکه بهداشت و درمان کلات گفت: آشنایی با خطرات تغذیه ناسالم و مصرف بی رویه فست فودها، غذاهای چرب و سرخ شده که بیشترین علت بروز اضافه وزن و چاقی است و منجر به شیوع بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی، عروقی، برخی سرطان ها و دیابت شده از جمله اهداف این طرح به شمار مي رود.

دکتر جوان خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات سبدغذایی مطلوب که در سال 1391 انجام شد، براساس سبدمطلوب غذایی، مصرف روزانه 35 گرم روغن و چربی توصیه شده است؛ در حالی که در کشور ما سرانه مصرف 46 گرم است. متوسط مصرف نمک درکشور10.8گرم می باشد که بیش از 2 برابر مقدار توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است . همچنین متوسط مصرف قندوشکر روزانه 66 گرم است که بسیاربیشتر از توصیه سازمان جهانی بهداشت است.

از ديگراقدامات مرکز بهداشت کلات در این طرح می توان به برگزاری کلاس های آموزشی برای کارمندان ، وعده صبحانه سالم برای پرسنل شبکه بهداشت کلات و نصب بنر و تراکت در معابر عمومی اشاره نمود

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.