دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی گفت: هم‌اکنون ایران در حوزه علم پزشکی و هم‌چنین سلول‌های بنیادی پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم‌اکنون در رشته‌های علوم پزشکی و در زیر مجموعه‌های آن در خصوص سلول‌های بنیادی، مطالعات رشد چشم‌گیری داشته و پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی در برخی از رشته‌های پزشکی مانند ارتوپدی مراحل ترجمه از پایه به بالین را طی می کند و به بازار مصرف نزدیک می‌شود.

حمیدیه تصریح کرد: هم‌چنین در رشته‌هایی نظیر دندان‌پزشکی و جراحی اعصاب نیز مراحل آزمایش بر روی حیوانات مختلف و پس از آن آزمایش بر روی انسان طی می‌شود تا پس از آن به مرحله بالین برسیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی عنوان کرد: در برخی از رشته ها مانند سرطان از حوزه ترجمه به مرحله بالین و بازار پزشکی رسیده‌ایم به طوری که هم‌اکنون پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز بیش از 60 نوع بیماری صعب‌العلاج را در کشورمان تحت درمان قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: بیماری‌های خونی و بدخیم از جمله تالاسمی ماژور، نقص ایمنی، متابولیک ارثی و تومورهای بدخیم از مهم‌ترین بیماری‌هایی هستند که توسط محققان و پزشکان متخصص کشورمان با استفاده از سلول‌های بنیادی قابلیت درمان را دارند.

حمیدیه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش محققان دانش سلول‌های بنیادی به سمتی کشیده شود که بتوانیم از آنها در درمان همه بیماری‌ها استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار