دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: کشور ما به زودی شاهد ارائه خدمات سلولی و پزشکی بازساختی در حوزه سلول‌های بنیادی خواهد بود.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد  توسعه علوم و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کشور ما به علوم پایه اولیه دست یافته و در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات سلولی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور آینده پزشکی به سمتی سوق داده خواهد شد که اکثر متخصصان رشته‌های پزشکی از سلول برای درمان بیماران خود استفاده خواهند کرد.

حمیدیه بیان کرد: اصولاً علمی در دنیا رشد می‌کند که محصولات آن وارد بازار شود؛ با توجه به فراهم بودن مسیرها در حوزه سلول‌های بنیادی برای دستیابی به بازار شرکتهای بزرگ؛ اولین اقدامی که انجام داده‌اند ارزیابی وضعیت بازار آینده بوده است که با توجه به این ارزیابی‌ها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این حوزه صورت گرفته است و محققان کشورمان نیز به علوم پایه سلول‌های بنیادی دست یافته‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی خاطرنشان کرد: رویداد بسیار مهمی که اخیراً در دنیای پزشکی رخ داده است استفاده از سلول درمانی در درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف است که در برخی از حوزه‌ها مانند پیوند سلول‌های بنیادی برای بیماری‌های سرطانی این علم کاربردی شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار