زمانی که پدر و مادر کاملا تسلیم خواسته‎های کودکانشان می‎شوند لجبازی در کودکان را افزایش می‎دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام علی صغیرا در نشست خبری با حضور جمعی از کارشناسان تربیتی و مذهبی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: یکی از دوران مهم زندگی کودکان، 7 سال نخست است که باید به کودکان آموزشهای لازم را در زمینههای مختلف ارائه داد و 7سال دوم، دورانی است که فرزند ما عبد است.

وی افزود: در دوران سوم زندگی، زن به عنوان مدیر و مسئول خانه و مرد به عنوان مدیر خانواده شناخته میشود.

دبیر کارگروه مبلغین تخصصی خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه 5 روش تربیتی وجود دارد، بیان داشت: روش اقتدارطلبانه، روشی است که در آن پدر و مادر با فرزندان خود به صورت قاطعانه برخورد میکنند.

وی به روش استبدادی در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: در این روش پدر و مادر سخت‌گیرانه رفتار می‌کنند به طوری که اجازه صحبت کردن را به بچه نمی‌دهند و همین موضوع عزت نفس کودکان را کاهش میدهد.

حجت‌الاسلام صغیرا ادامه داد: در روش سهل‌گیرانه، پدر و مادر به کودکان آزادی مطلق میدهند و نسبت به مسائل تربیتی آنها بیاعتنا هستند.

وی افزود: روش طردکننده نیز از دیگر روشهای تربیتی است که در آن پدر و مادر نسبت به اظهارنظرات کودکانشان بیتوجه هستند این در حالی است که در روش منفعلانه پدر و مادر کاملا تسلیم خواستههای کودکانشان میشوند و همین موضوع، لجبازی در کودکان را افزایش میدهد.

دبیر کارگروه مبلغین تخصصی خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه اظهاراتش به چند اصل مهارتی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: اصل تعلیم، تعلم، تدریج، اعتدال، زمینهسازی، فضاسازی، تفاضل، احتمال، قاطعیت و موارد دیگر از جمله اصول مهارتی در تربیت فرزندان هستند.

وی ادامه داد: اصل تشویق، تنبیه، توجه، همدلی، هم‌زبانی، دعا، توکل، انتقادپذیری، انعطاف، الگوپذیری، رزق حلال، نطفه پاک، تذکر، محبت، مدارا، نظارت، توسل، خودکنترلی، اقتدار و عدم التماس از دیگر اصول مهارتی در تربیت فرزندان محسوب میشوند.




انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.