برگزاری اولين همایش فقيه وحكيم عارف نامي مولي محمد آخوند كاشي به هفته دوم آبان ماه سال جاری درجوار آستان مقدس علي بن امام محمد باقر(ع) نخستین سفیر اهل بیت در ایران واقع در مشهد اردهال کاشان تغییر زمان یافت.

دبير همايش همایش آخوند كاشي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ گفت:زمان برگزاری اين همایشاز پنجشنبه و جمعه 25 و 26 مهرماه به پنحشنبه و جمعه 9 و 10 آبان ماه تغيير يافت.

عباسعلي فراهتي با اشاره به برگزاری همایش آخوند كاشي به مدت دو روز افزود: صبح اولين روز برگزاری این کنگره صبح پنجشنبه نهم آبان ماه در مضجع مطهر سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) واقع در مشهد اردهال كاشان و عصر این روز در جوشقان استرك زادگاه آخوند كاشي برگزار می شود.

به گفته وی، دومين روز کنگره آخوند كاشي نيز در روز جمعه دهم آبان در مصلاي بقيه الله الاعظم شهرستان كاشان برگزار مي شود.

دبير همايش همایش آخوند كاشي دعوت از شخصيت هاي برجسته واساتيد حوزه و دانشگاه براي حضور در اين همایش عظيم را خاطرنشان کرد و گفت: فراخوان مقالات اين همایش به دانشگاهها، مراكزعالي و حوزه هاي علميه اعلام شده است كه بعد از پايان مهلت ، ارسال مقالات بنا به درخواست مكرر از سراسر كشور بار ديگر ارسال مقالات تمديد شد.

فراهتی تصریح کرد: عناوین «شخصيت فردي، اجتماعي و علمي علامه آخوند كاشي،مكاتب فقهي ، فلسفي و عرفاني در عصرآخوندكاشي، نقش علمي و عملي ، سيره عملي و روش تربيتي و نقش حوزه هاي علميه در رشد و پويايي علوم اسلامي و فعاليت هاي اجتماعي ›› از جمله موضوعات فراخوان مقاله اولين همایش آخوند كاشي در 5 محور است .

وی چاپ مقالات برگزيده ارسالی به دبیرخانه در ويژه نامه همايش و تقدير از برگزيدگان را یادآورشد و گفت: این کنگره با دعوت از حضور شخصيت هاي برجسته و اساتيد حوزه و دانشگاهی کشور برگزار می شود.

فراهتی افزود:شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن هاي 4-03615559731 03615425252 تماس حاصل کنند.

آخوند ملامحمد کاشاني ‹‹کاشي›› عارف، فيلسوف، حکيم، فقيه و عالم شيعي در سال 1213 در کاشان به دنيا آمد و مقدمات علوم را در زادگاهش پشت سر گذاشت، پس از آن راهي اصفهان شد و حکمت و فلسفه را نزد ‹‹ ميرزا حسن نوري›› و ‹‹ محمدرضا صهباي‌قمشه‏‌اي›› آموخت تا آنجا که در علوم عقلي به کمال رسيد.

سرانجام اين حکيم فرزانه سوم شعبان سال 1333 ﻫ. ق، درگذشت و بنا به وصيت ايشان، در بياباني که محل خاکسپاري فقيران و غريبان بود در کنار تکيه گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

ش ک

برچسب ها: اصفهان ، آخوند ، کاشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.