شهردار شهرکرد، از تولید روزانه 128 تن زباله خانگی و ۵ تن زباله بیمارستانی در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ نورالله غلامیان، با بیان اینکه هر شهروند شهرکردی روزانه 725 گرم زباله تولید می کند گفت: این میزان زباله توسط 270 نیروی خدماتی و نظافتی با 24 دستگاه خودرو جمع‌آوری و سپس دفن یا سوزانده می‌شود.


وی، با اشاره به نظافت و پاکسازی معابر فرعی به صورت هفتگی و معابر اصلی به صورت روزانه افزود: هر شهروند باید در راستای رعایت و حفظ بهداشت و نظافت شهر تلاش کند.


غلامیان، به اهمیت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نظافت و زیبایی شهر اشاره کرد و گفت: زباله‌ها در ایجاد بیماری نقش موثری دارند.

شهردار شهرکرد، با اشاره به مشکل عدم تفکیک زباله‌ها از یکدیگر افزود: زباله‌های پلاستیکی بیشتر‌ین مشکل را در سطح شهر و در جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها ایجاد می کنند.


غلامیان گفت: تفکیک و دفن زباله‌های تر و خشک در آینده به پیمانکار واگذار می‌ شود تا زباله‌های پلاستیکی برای بازیافت مجدد به کارخانه بازگشت شود.


گفتنی است؛ پسماندها و زباله ها به عنوان یکی از معضلات شهری، به دلیل ارزش های نهفته اقتصادی به طلای کثیف مشهورند که بازیافت و بهره برداری اصولی از این طلای کثیف، با استفاده از تکنولوژی های نوین می تواند در تولید انرژی و ارتقای شاخص های توسعه موثر باشد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.