مردم میمه از هشتم محرم همزمان با برپایی آیین های عزاداری برای جمع آوری زباله های این شهر به کمک پاکبان ها ( رفتگران) آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جمعی از مردم شهر میمه به همراه برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر با راه اندازی کمپینی در شبکه های اجتماعی برای جمع آوری زباله ها و نظافت شهر، مردم را برای کمک به پاکبان ها تشویق کردند.

هدف آنها با راه اندازی این کمپین و انتشار عکس ها و پوسترهایی در زمینه کمک به پاکبان های شهر، فرهنگسازی در خصوص رعایت نظافت در روزهای عزاداری بود.

در پی این فراخوان، از هشتم محرم عده ای از مردم شهر میمه بصورت خودجوش هر شب ساعت 22 به خیابان ها آمدند و به نظافت شهر خود پرداختند.

شهردار میمه گفت: با این حرکت که بصورت خودجوش انجام شد، فشار کار نیروهای خدماتی شهرداری این شهر در دهه محرم نزدیک به 80 درصد کاهش یافت.

محسن صدرالدین کرمی افزود : سال گذشته حدود 25 نیروی خدماتی برای نظافت شهر در روزهای تاسوعا و عاشورا بصورت شیفت های 12 ساعته مشغول خدمت رسانی و نظافت بودند اما امسال تنها پنج پاکبان مسئولیت نظافت شهر میمه را برعهده داشتند .

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی از طریق شبکه های اجتماعی موجب شد تا شب گذشته (شام غریبان)، همشهریان عزادار شرکت کننده در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان، زباله ها را درون کیسه ها و سطل های مخصوص قرار دهند و یکی از شب هایی بود که هیچ زباله رها شده ای در خیابان های میمه مشاهده نشد.

شهردار میمه افزود: مسئولان دسته های عزادار نیز با قراردادن سطل ها و کیسه های مخصوص زباله در محل برگزاری آیین های عزاداری و تشویق مردم به استفاده از این سطل ها و کیسه ها به یاری پاکبان ها آمدند.

وی اضافه کرد: شهروندان میمه با رعایت نظافت و نظم در برگزاری آیین های عزاداری ایام محرم، فرهنگ اسلامی را به نمایش گذاشتند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار