رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسیهای انجام شده هشت درصد از جمعیت سالمندان کشور تجربه استعمال سیگار را دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علیرضا نوروزی افزود: این میزان طبق آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1392 مشخص شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این بررسی 11 درصد سالمندان تجربه حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را در طول زندگی دارند.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجربه مصرف مواد مخدر در بین سالمندان با میزان وابستگی به مواد مخدر متفاوت است زیرا طبق نتایج این بررسی افرادی که حتی یک بار در طول زندگی مواد مخدر مصرف کرده اند را نیز شامل می شود.

وی افزود: این در حالی است که از سوی دیگر طبق آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اکنون دو درصد از جمعیت 15 تا 64 سال کشور به مواد مخدر وابستگی دارند.

دکتر نوروزی ادامه داد: بررسیهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمار دقیقی از میزان مصرف مواد در بین افراد بالای 65 سال کشور را ارائه نمی دهد.

وی گفت: بر پایه این اطلاعات یک میلیون و 335 هزار نفر در کشور وابستگی به مواد مخدر دارند و سالمندان هشت درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در دوران سالمندی افراد بخاطر مشکلات جسمی و سلامت روان در معرض مصرف مواد مخدر قرار دارند و نظارت بر این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.