معاون اقتصادی وتوسعه منابع انسانی در استانداری کرمانشاه گفت:باهدف تسهیل مبادلات تجاری در محل بازارچه مرزی سومار شعب بانکی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحیمی در بازدید از روند توسعه زیرساختی بازارچه مرزی سومار بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های بازارچه مرزی سومار با هدف دست یابی به نقطه مطلوب در امر رونق مبادلات تجاری و اقتصادی در دست اقدام است.
 
معاون استاندار کرمانشاه  بازارچه مرزی سومار را نقطه قوت استان کرمانشاه دانست و گفت: در این بازارچه در مقایسه با دیگر بازارچه‌های مرزی استان فعالیت‌های اقتصادی خوبی در حال انجام است.
 
وی میانگین صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار به کشور عراق را ۱۰۰ کامیون در روز عنوان کرد و افزود :این تعداد شامل کالاهای صادراتی سراسر کشور از این بازارچه  مرزی است.
 
وی از برطرف شدن مشکل برق و مخابرات بازارچه مرزی سومار در اسرع وقت خبر داد و گفت: با توجه به تدابیر اندیشده شده شعب بانکی در این بازارچه مرزی تاسیس و عملیات مربوط به ثبت و ترخیص کالا در محل بازارچه سومار انجام می‌گیرد
 
گفتنی است: میانگین صادرات انواع  کالا از بازارچه مرزی سومار به کشور عراق طی ۱ ماه گذشته  قریب به ۵ میلیون دلار بوده و این میزان صادرات با هزار و ۹۱۰ کامیون انجام شده است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: بازارچه ، مرکزی ، شعب ، سومار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.