«مده‌آ» روایتگر تنهایی و دغدغه زنان امروز

فکر اصلی نمایش «حرف بزن مده‌آ» به یک زمان تاریخی مختص نیست و تنهایی بشر و مسائل زنان را روایت می‌کند.

کلارا کورونا کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «حرف بزن مده‌آ» و علت انتخاب آن گفت: دو سال پیش با مهدی شیخ‌وند قصد اجرای نمایش «حرف بزن مده‌آ» را داشتیم؛ اما این اتفاق محقق نشد تا اینکه در حال حاضر شرایط اجرای این نمایشنامه فراهم شده. «حرف بزن مده‌آ» همچون بسیاری از آثار کلاسیک، مضمون و اندیشه حاکم بر آن مختص به یک زمان خاص نیست. مسائل زنان و تنهایی بشر دغدغه انسان دنیای امروز نیز هست و این از ویژگی‌های متن «مده‌آ» و یکی از دلایل انتخاب آن از سوی ماست.

وی در مورد شیوه اجرایی این اثر نمایشی بیان کرد: «حرف بزن مده‌آ» را با توجه به متن نمایشی بسیار قدیمی آن و با رویکرد متفاوت و متناسب با عصر حاضر به روی صحنه می‌بریم و در اجرای آن از هماهنگی میان حرکات فرم، دیالوگ و موسیقی بهره گرفته‌ایم. اتفاقی که ریتمی جذاب با خود به همراه دارد و در اروپا کمتر به چشم می‌خورد.

کورونا در خصوص تجربه همکاری با جوانان ایرانی گفت: همکاری با جوانان هنرمند ایرانی در درجه اول تبادل انرژی، اندیشه و آموخته‌ها را برایمان به همراه داشت و سبب شد تا در جریان نوع دغدغه‌ها و نوع نگاه آن‌ها قرار بگیرم. اجرای نمایش «حرف بزن مده‌آ» با همکاری یک گروه ایرانی انگیزه مرا مضاعف کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.