معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از اجرای طرح پایش سلامت سالمندان زیرپوشش تامین اجتماعی به صورت آزمایشی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهرداد درخشان گفت: در اجرای این طرح که تنها در استان خراسان رضوی انجام می شود، وضعیت سلامت سالمندان زیر پوشش تامین اجتماعی در این استان بررسی می شود.


وی افزود: تاسیس مراکز سلامت سالمندان در مراکز درمانی زیرپوشش تامین اجتماعی در کشور با هدف خدمات رسانی بهتر، پس از نتایج استخراج شده از اجرای این طرح انجام می شود.
وی گفت: هم اکنون ساز و کار مناسبی برای رسیدگی به وضعیت سلامت سالمندان با توجه به رشد روز افزون جمعیت سالمندی در کشور وجود ندارد.
درخشان افزود: جمعیت هدف این طرح 42 هزار بیمه شده بالای 60 سال زیرپوشش تامین اجتماعی خراسان رضوی است که از این میان دو هزار و 600 سالمند برای نمونه انتخاب شده اند.


وی ادامه داد: برنامه ریزی و مقدمات طرح پایش سلامت سالمندان در این استان به اتمام رسیده و اجرای آن از بهمن ماه امسال به مدت سه ماه انجام می شود.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: در این راستا پرونده سلامت برای سالمندان انتخاب شده در طرح مزبور تشکیل شده و افرادی که مشکل سلامتی دارند در فرآیند درمانی قرار گرفته و به پزشک عمومی و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند.
مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی هم اکنون سه بیمارستان و 13پلی کلینیک و درمانگاه را زیر پوشش دارد.
انتای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.